Comença una nova era del SIMO amb grans expectatives

Compartir

SIMO Network 2009Més de 300 expositors i un dens programa de conferències i trobades professionals omplen els tres dies que durarà la primera edició d’aquesta nova etapa de la fira madrilenya, després de superar la sotragada que va significar la suspensió de l’any passat.

Un moment de l'edició 2007 del SIMOGuillem Alsina (guillem@imatica.org) – Avui a Madrid obre les seves portes una nova fira, doncs les semblances que guarda aquest SIMO Network amb l’antic SIMO TCI no passen de l’àrea d’expositors i el lloc en el qual es celebra: el públic, l’enfocament, les activitats col·laterals, i la durada ens porten un certamen ben diferent.

Motí a bord

L’any passat, la suspensió de la fira es va produir a última hora i després de la rebel·lió d’una sèrie d’importants expositors com Toshiba, HP o Telefónica. Microsoft i Cisco només estaven disposats a ser-hi amb les seves editorials. Però com s’havia arribat a aquest extrem?

Una fira devaluada

El què abans havia estat una meca dels professionals de la informàtica havia derivat cap a una fira de consum, amb nombrosos estands d’empreses del sector dels videojocs i un gran nombre de visitants no vinculats amb el sector. Les queixes partien dels expositors que buscaven en la fira exclusivament contactes professionals, i que ja estaven farts de que eixams de joves s’amunteguessin davant dels seus estands buscant algun regal de promoció.

Per a palpar el declivi de la fira només calia passejar entre els pavellons preguntant als expositors la seva opinió: “cada any va a pitjor” o “això ja no és el que era abans” era el que es podia sentir. I, malgrat tot, el SIMO continuava essent una cita ineludible per a molts encara que els mateixos assistents el critiquessin.

Un nou enfocament

Paral·lelament a l’anunci de suspensió de l’edició del 2008, l’organització deixava ben pal·les que estava treballant en un nou model d’esdeveniment, més d’acord amb els nous temps, les preferències del seu públic, i la conjuntura econòmica. Amb el canvi de model, el nom del certamen també ha evolucionat del clàssic SIMO TCI a SIMO Network, amb el que es vol deixar ben patent la busca d’un espai en el qual els professionals del sector poden trobar-se, intercanviar idees i buscar sinergies i aliances.

A l’habitual espai d’exposició s’hi afegeix també un dens programa d’activitats, especialment per al canal. SIMO Network serà, doncs, un esdeveniment dirigit principalment al canal de distribució, i en el qual és poc probable que es facin grans presentacions de nous productes. Les grans empreses prefereixen muntar aquests espectacles pel seu compte sense emmarcar-los en les grans fires.

La durada de la fira passa de la setmana als tres dies, de novembre a setembre, i no es farà en cap de setmana, amb la qual cosa es priva a molts visitants no-professionals de “colar-se” en l’esdeveniment.

Incògnita fins al final

El veritable resultat de la fira, i que es podria resumir en la dicotomia “ha agradat” vs. “no ha agradat” no se sabrà fins al dijous en el moment de tancar les portes, o bé fins al divendres al matí. És precís deixar pas a la realització d’un dens programa de trobades professionals, de conferències i de molt de networking per veure si la concepció del nou SIMO està madura, agrada a qui vingui enguany i atrau als professionals i empreses del sector.

La recuperació de la cita madrilenya comença aquí, però si no passa amb nota aquesta primera prova, això podria significar una sentència de mort definitiva. L’organització té, doncs, una sola oportunitat.

Alea Iacta Est…

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)