Companyies tecnològiques punteres llancen esforç perquè Internet arribi a tothom

Compartir

Encara hi ha al món persones sense accés a la Xarxa de xarxes , cosa que buscaran pal·liar empreses com Facebook, Nokia, Samsung, Qualcomm o Ericsson.

Una imatge d'Internet.org

Una imatge d’Internet.org

Internet.org és una entitat constituïda per diverses empreses tecnològiques la finalitat de la qual és la de facilitar l’accés a la Xarxa de xarxes als dos terços de la població mundial que encara no estan en línia.

Segons els nombres donats a conèixer per la mateixa organització, actualment uns 5.000 milions de persones a tot el món no gaudeixen encara d’accés a Internet, al davant dels 2.700 milions que si en tenen. L’accés a la Xarxa creix a un ritme lleugerament inferior al 9% anual, el que és considerat per Internet.org com a molt lent.

Les empreses fundadores d’aquesta iniciativa són Facebook, Ericsson, MediaTek, Nokia, Opera, Qualcomm i Samsung. La seva comesa serà desenvolupar conjuntament projectes que facilitin l’accés a Internet als milers de milions de persones que encara no en tenen, treballant conjuntament amb altres organitzacions que tinguin la mateixa finalitat i amb governs i autoritats locals/regionals o internacionals.

Per a perseguir aquest objectiu, Internet.org s’ha marcat tres línies principals d’actuació: en primer lloc, abaratir el preu dels dispositius mantenint la seva qualitat i potència. També optimitzaran l’ús de les dades que necessiten les apps, a fi de reduir el consum de la connexió a Internet des dels smartphones mitjançant, per exemple, nous algoritmes de compressió. Finalment, la tercera línia de treball serà esperonar la creació de nous models de negoci per fomentar l’accés a Internet.

Ajuda desinteressada?

La principal impulsora d’aquesta iniciativa sembla ser Facebook, ja que al suport explícit de Mark Zuckerberg i l’ús de la seva imatge com a icona de la iniciativa, se li afegeix que la difusió de la notícia s’ha fet sobretot des de la companyia de la xarxa social.

Malgrat que aquesta iniciativa s’ha presentat com a altruista, podem intuir que també -i sense entrar en contradicció amb el bé desinteressat al proïsme- hi ha un altre motiu: en mercats que ja comencen a estar més o menys saturats, el creixement és difícil, però si es connecten les persones que ara no ho estan… el creixement pot arribar a ser exponencial .

Especialment interessant és aquesta possibilitat per a Facebook; ja no es parla tant del seu gran creixement, doncs aquest fàcilment es pot haver vist frenat, però si aconsegueixen posar un mòbil a les mans de gran quantitat de persones no connectades amb el seu accés per a qualsevol telèfon, el seu creixement pot tornar a pujar com l’escuma. I això, al seu torn, seria una molt bona influència per la seva cotització borsària i la confiança dels inversors.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: