Contingut gratuït subvencionat amb publicitat, el preferit de l’audiència

Compartir

Un estudi conclou que més de la meitat dels posseïdors d’un smart TV que consumeixen continguts online, prefereix veure algun tipus d’anunci i gaudir del vídeo gratuïtament que pagar per ell. La resta són més partidaris d’abonar-se a un servei de pagament, sense publicitat.

La novetat dels televisors intel·ligents o smart TV (que es poden convertir-se en el gran hit tecnològic d’aquest nadal… si la crisi ho permet) fa que aquest sigui un camp en el que encara queda per definir l’èxit que tindran les diferents maneres de comercialització de continguts.

Un recent estudi del qual se’n fa ressò Home Media Magazine realitzat entre més de 700 usuaris de continguts de vídeo online, ofereix com a conclusió que sobre el 60% d’aquests prefereix veure continguts gratuïts amb publicitat inserida.

Essent un mitjà d’alt creixement, això indica que les smart TV es poden convertir en un terreny interessant per a les agències de publicitat online, amb continguts específicament adaptats al perfil del televident i a l’ús que aquest doni a l’aparell (normalment, en moments d’oci).

És significatiu que prop del 40% restant es decanti per consumir continguts de pagament, majoritàriament a través de serveis de subscripció. Empreses com Netflix veuen confirmades les seves expectatives d’un fructífer negoci.

Un dels grans avantatges de la televisió connectada amb consum de continguts online per als anunciants és que és possible saber quin tipus de continguts prefereix cada televident, adaptant la publicitat en funció de l’usuari, el contingut, el moment i el lloc en què aquest sigui visualitzat.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: