Google s’ha de recolzar en els creadors de continguts per tirar endavant la seva plataforma televisiva

Compartir

Després de reflexionar sobre l’article que jo mateix vaig escriure fa uns dies tractant els problemes als quals es pot enfrontar en el futur la plataforma Google TV, ho tinc força clar: la multinacional del cercador ha de ser “agnòstica” pel que fa a continguts, esperonant als desenvolupadors d’aquests a què pactin amb els fabricants de maquinari de manera exclusiva per a què aquests últims puguin diferenciar els seus productes.

Google TVSi això us sona a joc maquiavèl·lic en la pitjor de les seves accepcions, no us equivoqueu. Però, al mateix temps, us recordo una de les meves frases preferides: si vius en un bordell, has de ser la millor p… Si, és dur, però no per això menys cert.

En aquest cas, el què ha de fer Google és que els creadors i subministradors de continguts ballin al so de la música de l’oferta i la demanda de tal manera que s’emparellin i el que puguin trobar en una parella no ho puguin trobar en una altra.

Què diferencia un smartphone Android d’una marca d’un altre smartphone Android d’un altre fabricant diferent? El sistema operatiu base és el mateix, però després HTC li afegeix la interfície Sense, Sony Ericsson la seva pròpia interfície i compatibilitat amb PlayStation, Motorola els seus invents com el Laptop Dock,…

Què em porta a optar per un televisor Sony o un de Samsung amb Google TV? En ambdós puc accedir al servei Netflix (sempre i quan visqui als Estats Units, és clar), tinc les mateixes aplicacions… per tant, probablement me n’acabi anant a factors externs a la pròpia plataforma de Google per a decidir quin televisor compro, i això al fabricant no li interessa, m’ha d’enganxar per on sigui, incloent-hi el programari.

Sony ho té fàcil, doncs pot crear apps que detectin quin model de televisor s’està emprant per a decidir si s’instal·len i permeten l’accés als continguts o no, ja que també té productora. Però ho ha fet? tècnicament ho pot fer? Aquesta és la gran qüestió, si Google ha facilitat aquesta diferenciació o si ha preferit repartir un “cafè per a tots”.

Netflix, per exemple, no s’hauria d’haver inclòs en el programari base de Google TV, si no que la companyia del cercador hauria d’haver fomentat que un dels fabricants de maquinari s’emportés aquesta distribuïdora de continguts en exclusiva.

Segurament és per aquest motiu pel qual la rumorologia apunta a què Sony està treballant en la seva pròpia plataforma de programari per a la TV connectada, ja que amb això podrà buscar la creació d’aplicacions, serveis i continguts específics i que no estiguin disponibles en Google TV, com per exemple jocs de PlayStation o part del seu catàleg musical.

Si a Google encara no se n’han adonat, que Déu s’apiadi de la seva plataforma per a televisors.

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: