Dell: un cas d’èxit en utilitzar Twitter com a eina de venta

Compartir

La multinacional nord-americana afirma haver realitzat vendes per valor de tres milions de dòlars gràcies al seu compte outlet a la popular xarxa social.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Quan salta a la palestra d’Internet una nova eina social que arrasa pel què fa a nombre d’usuaris, de seguida se li busca un model de negoci vàlid, quelcom que li doni valor i li permeti mantenir-se generant beneficis. El cas de Twitter és paradigmàtic, perquè resulta difícil a simple vista veure-li les possibilitats de negoci a un servei que només deixa publicar missatges de 140 caràcters, però en una societat en la què el temps és cada cop un bé més preuat, es fa vàlida la màxima de “les coses bones, si breus, doblement bones”, i és per això pel què Twitter ha generat confiança entre els inversors, i sembla estar trobant un model vàlid de negoci.

Qui pot ser una de les primeres grans empreses en haver utilitzat Twitter per a lucrar-se (i de quina manera!) és Dell, que en el seu bloc oficial anuncia haver sobrepassat els tres milions de dòlars en vendes gràcies a @DellOutlet, el seu compte a la popular xarxa social en el què publica anuncis de venda de màquines. D’aquesta quantitat, dos milions corresponen a màquines “outlet”, ordinadors que no són precisament d’última generació però que encara poden despertar interès entre els compradors.

Si bé inicialment els plans de Dell es restringien només a aquest tipus de màquines, l’èxit del seu Outlet a Twitter va fer que la companyia nord-americana comencés a oferir també màquines noves, el què ha generat el milió que queda per a completar els tres anunciats per la multinacional.

Les ofertes han estat preparades per a què en els escassos 140 caràcters que deixa de marge Twitter per als missatges dels seus usuaris, hi càpiguen les principals dades referents a les característiques tècniques i de preu dels ordinadors ofertats.

Dell és una de les companyies fabricants de maquinari informàtic que ha cuidat més la relació amb els seus clients mitjançant iniciatives online a través de Direct2Dell, el seu bloc/lloc web de contacte que li ha servit, per exemple, per atendre a aquells que li demanaven que posés a disposició dels usuaris màquines amb GNU/Linux preinstal·lat, una petició a la què la multinacional nord-americana va atendre començant a vendre portàtils amb Ubuntu preinstal·lat. Juntament amb el seu compte Outlet, Dell manté altres perfils a Twitter destinats als usuaris finals i els usuaris corporatius.

A més de suposar un trampolí per a Dell (malgrat que els tres milions suposen una part mínima dels ingressos de la companyia), ho suposarà especialment per a Twitter, ja que això reforça la percepció que generar negoci en aquesta xarxa social és possible.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)