Dick Costolo parla de la relació de Twitter amb la televisió

Compartir

El CEO de Twitter veu el seu servei com una “segona pantalla” complementària a la TV tradicional.

Dick Costolo, CEO de Twitter. Imatge de Joi Ito a Flickr sota llicència Creative Commons

Dick Costolo, CEO de Twitter. Imatge de Joi Ito a Flickr sota llicència Creative Commons

En una entrevista de la qual se’n fa ressò el rotatiu Gigaom, Dick Costolo -CEO de Twitter- ha parlat sobre la relació del servei de l’ocellet blau amb la televisió tradicional.

Deixant de banda alguns malentesos i problemes entre ambdós mitjans, Costolo sembla haver valorat la interrelació entre els dos com de bona, posicionant a Twitter com una “segona pantalla” a través de la qual els internautes converteixen el que abans era una relació d’un únic sentit (consum passiu de les emissions televisives) en una comunicació multidireccional: dels televidents cap als qui produeixen els continguts televisius (les cadenes) i entre els mateixos televidents.

Com a màxims exponents recents d’aquesta relació i de l’ús de Twitter com a segona pantalla, Costolo va posar les darreres eleccions a president dels Estats Units, i els últims jocs olímpics.

En cap cas, el CEO de Twitter va suggerir la substitució dels mitjans tradicionals pel nou mitjà online de micro-blogging, si no que l’ha presentat com a complementari.

Analistes apunten a què cada cop més televidents veuen els seus programes, pel·lícules i sèries preferides mentre twitegen sobre elles en els seus tablets, smartphones o ordinadors.

La interrelació entre Twitter i les emissions televisives li obre a l’empresa de Dick Costolo tot un món de possibilitats per a la seva monetització.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: