Tendència apunta a l’auge de l’ecommerce des del mòbil

Imatge de l'usuari Rock1997 de Wikipedia sota llicència Creative Commons
Compartir

Els resultats del “Cyber Monday” nord-americà podrien apuntar una tendència in crescendo al món: la de que els consumidors compren més des dels seus smartphones.

Augmenten les vendes des de dispositius mòbils

Augmenten les vendes des de dispositius mòbils

El Cyber Monday és un invent dels departaments de màrqueting de les grans cadenes comercials nord-americanes per designar el dilluns següent al “Black Friday”, una jornada en la qual s’intenta esperonar la compra online mitjançant descomptes i promocions. El d’enguany, a més de ser el que més èxit ha aconseguit fins a la data, segons ens expliquen a VentureBeat, també ha registrat un notable augment de les vendes realitzades des de dispositius mòbils, principalment smartphones, segueix el mateix rotatiu.

Tot i que que aquestes vendes encara representen una part molt petita del total de les realitzades mitjançant Internet (amb prou feines una de cada deu), s’ha millorat en tots els ràtios respecte a l’any anterior, marcant una tendència a l’alça continuada. També la ràtio de conversió de vendes d’aquests usuaris que consulten les ofertes des del seu mòbil ha millorat notablement.

Això avala iniciatives com l’especulada entrada d’Amazon en el sector de la telefonia mòbil repetint l’èxit que ha tingut en el camp dels tablets/lectors d’ebooks amb la seva família Kindle, la qual s’ha erigit per dret propi en el primer contendent seriós de l’iPad d’Apple.

A més, tals números són fàcils d’extrapolar en un futur proper a Europa i altres regions del globus terraqüi, és a dir, apuntalen els estudis que advoquen pel creixement de les vendes des de dispositius mòbils arreu del món, malgrat que no d’una manera immediata, si no al llarg de, probablement, els propers dos anys.

Al cap d’aquest temps, podria ser habitual veure algú assegut còmodament a la cafeteria d’un centre comercial, adquirint productes des del seu tablet o smartphone a comerços que, paradoxalment, es troben a centenars o milers de quilòmetres lluny. I les principals cadenes volen (i han de) estar preparades per a això.

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: