El BDigital Global Congress tanca una primera jornada dedicada als mitjans socials

Compartir

L’experta en activisme digital Mary Joyce ha diseccionat la manera en què les xarxes socials han modificat l’activisme en l’era online.

Mary Joyce durant la seva intervenció en el BDigital Global Congress

Mary Joyce durant la seva intervenció en el BDigital Global Congress

En la seva primera jornada, el congrés celebrat a Barcelona s’ha centrat en els mitjans socials i la seva influència en els diferents àmbits de la societat, des de les empreses i la seva adaptació a les noves eines 2.0 per acostar-se a l’usuari, fins als ciutadans, tant des de la seva experiència com a usuaris fins a la seva participació com a “activistes digitals”.

La penetració dels smartphones i la connectivitat ubiqua han portat les xarxes socials, les apps i tota mena de serveis en línia a un abast gairebé universal, i l’usuari és alhora motor i receptor d’aquest procés. Aquest ha estat un dels eixos temàtics de la primera jornada del BDigital Global Congress, congrés organitzat pel centre tecnològic Barcelona Digital, que ha començat avui al CaixaForum de Barcelona.

En aquesta primera jornada, el BDigital Global Congress ha comptat amb la conferència magistral de Mary Joyce, experta en activisme digital i fundadora de l’organització The Meta-Activism Project. L’activisme digital és un fenomen sociològic global que ha sorgit gràcies a la democratització de les tecnologies digitals i a l’extensió dels mitjans socials. Podem ser testimonis dels esdeveniments rellevants que passen aquí, o a qualsevol lloc del planeta, a través del nostre smartphone.

I no només en podem ser testimonis, sinó esdevenir-ne també actors involucrats i participatius. En aquest sentit Mary Joyce ha analitzat algunes claus de l’activisme digital i del fenomen de la “Internet de la solidaritat”. Denunciar un criminal de guerra d’Uganda o compartir experiències amb ciutadans de tot el món a través d’un únic blog, són alguns dels casos reals que ha mostrat Joyce com a exemple de com la solidaritat s’està transformant gràcies a Internet.

En la seva conferència, Joyce ha explicat com la Xarxa de xarxes ha canviat la manera en com ens preocupem del nostre entorn i donem suport a les causes que creiem justes, i com Internet ens està ajudant a formar noves identitats de grup i nous sistemes de valors. A través de casos reals, com el fenomen del vídeo KONY2012, Joyce ha mostrat que “l’abast dels mitjans socials ens ajuda a expandir la nostra empatia a escala global“.

D’altra banda, durant aquesta primera jornada, el congrés ha comptat amb algunes de les principals empreses del sector, entre elles Fujitsu, HP, Capgemini, IBM, Elogia, Anuntis, Lavinia Interactiva o La Caixa, que han aportat diferents experiències i exemples de com les companyies s’estan adaptant a les eines 2.0 per arribar a l’usuari.

Així, s’ha posat de relleu com els mòbils intel·ligents i la disponibilitat de connectivitat ubiqua han portat a les aplicacions, a les xarxes socials i a tot tipus de serveis en línia a un abast gairebé universal. Així mateix s’ha analitzat com, en tots aquests processos, és fonamental el rol de l’usuari, ja que la seva experiència global serà determinant en l’èxit dels productes i serveis digitals.

El BDigital Global Congress tanca una primera jornada dedicada als mitjans socials
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: