El ‘buzz’ no és profitós a curt termini per a les grans marques

Compartir

Un estudi dut a terme per Coca-Cola revela que el fet de que es parli d’una marca a les xarxes socials no dispara les vendes a curt termini. En la part positiva, la publicitat online funciona igual de bé que la realitzada en televisió.

L’estratègia de les grans marques a les xarxes socials pot diferir entre una o altra, però els objectius de totes poden resumir-se en dos: crear imatge i augmentar les seves vendes (aquesta darrera com conseqüència de l’anterior). Un recent estudi apunta que, almenys a curt termini, el ‘buzz’ (el que es parla d’alguna cosa o d’algú a les xarxes socials) no es converteix en un augment de vendes.

Aquest estudi ha estat dut a terme per Coca-Cola, una marca que ha arribat a reunir més de 60 milions de fans a Facebook, per tal de mesurar diversos aspectes de l’impacte en xarxes socials. Dues grans conclusions: en primer lloc, que es parli d’una marca a la Xarxa no significa que això es tradueixi en vendes i, en segon, que l’efectivitat dels anuncis online és tan gran com la d’aquells que surten a televisió.

Això últim ofereix a les petites marques i iniciatives un gran avantatge: en sortir substancialment més barata la publicitat online, i més adaptable a les necessitats i al pressupost, una empresa no necessita la gran despesa que suposa crear un anunci per a la televisió i contractar l’espai en una cadena, amb la qual cosa la “lluita” entre marques, malgrat la disparitat de pressupostos, és més igualada i depèn de la inventiva, més que de la cartera.

Pel que fa a la traducció del ‘buzz’ en vendes, no és tan ràpid ni tan fàcil. Almenys a curt termini, que es parli d’una marca no significa que aquesta augmenti les seves vendes, segons ha trobat la investigació de Coca-Cola. L’estudi només reflecteix aquelles activitats i actituds lligades al ‘buzz’, al safareig en línia, deixant de banda la compartició de continguts o la visualització de vídeos.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

El ‘buzz’ no és profitós a curt termini per a les grans marques
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: