El CES 2012 marca la pujada de la Xina com a primer mercat

Compartir

Alguns dels fabricants xinesos de tecnologia han estat les estrelles d’aquesta edició del certamen nord-americà, a més que el mercat del gegant asiàtic serà el primer en veure determinats gàdgets electrònics de consum.

CES 2012

Ja són dos tòpics recurrents el considerar al xinés com un mercat emergent i el de recordar la famosa frase de Napoleó Bonaparte sobre el gegant asiàtic: “deixeu que la Xina dormi…”. Doncs el gran cors deu estar ben feliç davant la confirmació del seu designi sobre la Xina, ja que el gegant asiàtic s’ha despertat… i de quina manera.

¿Podem continuar considerant aquell mercat com a “emergent” quan es presenten en la principal fira tecnològica dispositius que hi seran llançats inicialment? Fa un parell d’anys, això era una cosa totalment impensable: els nous dispositius es llançaven generalment primer als Estats Units, després a Europa occidental i finalment arribaven a la resta del món. Les tornes han canviat.

Es pot adduir que Lenovo -companyia xinesa- és la que ha protagonitzat dues de les presentacions més sonades de nous indigets (un televisor amb Android 4.0 i el primer smartphone amb microprocessador Intel), però el mateix fet de que Intel hagi confiat en aquesta empresa per a llançar el primer dispositiu que munta els seus propis xips mòbils, i que el mercat triat per a això sigui el xinès -per després passar a la resta del món- és molt indicatiu; recordem que Intel és nord-americana fins al moll de l’os…

La Xina ha deixat de ser aquell país al qual els occidentals ens acostàvem amb superioritat per a encarregar-los fabricar els gàdgets que després consumiríem a un preu assequible. Diré una obvietat per a aquells que estan a la indústria, però la Xina s’ha despertat i vol ser líder no només en fabricació assequible, si no també en disseny i comercialització. Les seves marques estan àvides de llançar-se a conquerir el món, atès que el seu gegantí mercat se’ls queda, paradoxalment, petit.

En els propers mesos i anys veurem com cada cop pren més importància el mercat xinès que, de puixant, passarà a ser principal. No un dels principals, si no EL principal en majúscules.

 

Copyright (c) 2012 www.imatica.org
Tots els drets reservats. Es permet la lliure reproducció del titular de la notícia, així com la citació de la URL dins del servidor www.imatica.org sota qualsevol circumstància, però sense reproduir total o parcialment cap altra part del text sense l’autorització explícita per part de l’autor o el mitjà

El CES 2012 marca la pujada de la Xina com a primer mercat
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: