El comerç mòbil obre una oportunitat professional per als desenvolupadors de tecnologies mòbils

Compartir

Segons els experts, Salvador Carrillo i Paco Ruiz-Nicoli, els desenvolupadors de tecnologies mòbils (amb perfils professionals molt variats que van des d’enginyers a consultors passant per especialistes en màrqueting) tenen una carrera professional assegurada gràcies al brillant futur previst per a la Internet mòbil: enguany s’estima que el 50% de les cerques a Internet es faran a través de dispositius mòbils, i per al 2013 segons Gartner hi haurà més tràfic de dades en xarxes mòbils que en xarxes fixes.

Nota de premsa – Els experts convocats a la vuitena conferència del cicle “Internet i les noves tecnologies creen noves professions” de Fundació Telefónica han confirmat que les aplicacions en dispositius mòbils estan creixent diàriament i cada cop són més demanades per tota mena d’empreses. Les dades així ho confirmen: a l’Apple Store han superat ja els 10.000 milions de descàrregues d’aplicacions i les dades de penetració de mòbils per a enguany s’espera que siguen d’un 67% amb un total de 5 mil milions de mòbils en tot el món.

Paco Ruiz-Nicoli, fundador de l’agència Wantham, especialitzada en publicitat i tecnologia a través del mòbil ha demostrat que encara que el màrqueting mòbil és una disciplina de recent creació al nostre país, atès que va néixer fa només dos anys, la seva inversió ha augmentat en un 18%, una xifra positiva si tenim en compte la situació econòmica actual. A més ja hi ha un terç dels usuaris de telefonia mòbil que posseeixen smartphones, i que llegeixen un terç dels seus correus electrònics a través d’ells. Tot això permetrà que al llarg d’aquest any la meitat de les cerques d’Internet i de les fotos que es pugen a xarxes socials, es facin a través de dispositius mòbils.

Malgrat que és una tendència recent, les empreses espanyoles cada cop són més conscients de la seva importància i una de cada cinc ja disposa d’un site mobilitzat. “Des de Wantham, en aquest curt període de temps, hem aconseguit conèixer la indústria i la demanda de les grans marques. També hem pogut reconèixer totes les oportunitats que ofereix aquest mercat on encara queda molt per descobrir” ha comentat Ruiz-Nicoli.

Salvador Carrillo, un altre dels experts convidats, i creador de l’empresa Mobile Dreams, afirma que cal saber enfocar-se en el negoci perquè hi ha massa oportunitats. Des de la seva empresa, l’activitat principal es centra per una banda en donar servei a les marques, per tal de construir relacions favorables de les marques amb els consumidors i per un altre costat també s’encarreguen d’ajudar les empreses a migrar les seves publicacions a dispositius mòbils.

En definitiva, el mòbil, s’ha convertit en un mitjà i una eina de comunicació, i com ens revelen les dades de la consultora Gartner “En el 2013 hi haurà més tràfic de dades per xarxes mòbils que per xarxes fixes”. I empreses com Google preveuen que els seus beneficis a mitjà termini siguin a través del mòbil.

Perfils professionals i sectors de creixement

Ja hem confirmat que el màrqueting mòbil és un mercat en creixement on estan apareixent moltes oportunitats noves. A més, per al desenvolupament d’aquesta professió es necessiten diferents perfils: enginyers informàtics, enginyers de telecomunicacions, programadors, dissenyadors, experts en investigació, coordinadors tecnològics, consultors d’estratègia, consultors de gestió, experts en ecommerce i en màrqueting entre d’altres.

Hi ha molts sectors on el màrqueting mòbil s’està desenvolupant de manera ràpida. El que més oportunitats ofereix en aquest moment és el sector publicitat, que està desenvolupant un canvi clau en la seva manera de pensar i d’actuar a causa de la crisi. La línia d’acció arriba molt més enllà de la publicitat. El sector dels videojocs o el desenvolupament del geoposicionament, les xarxes socials, els codis bidi o el comerç mòbil, són sectors amb un alt potencial i que no podem perdre de vista.

Guillem Alsina