El futur de l’automòbil és prescindir del conductor humà

Compartir

L’IEEE pronostica que en menys de 30 anys, tres de cada quatre vehicles a motor es conduiran sols, prescindint de la figura del xòfer o conductor.

El cotxe sense conductor humà de Google, potser el vehicle autònom més conegut ara per ara. Imatge d'Anggoro Prastyo a Picasa sota llicència Creative Commons

El cotxe sense conductor humà de Google, potser el vehicle autònom més conegut ara per ara. Imatge d’Anggoro Prastyo a Picasa sota llicència Creative Commons

La publicació en línia Telecoms.com es fa ressò de les declaracions de diversos representants de l’Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), en les quals pronostiquen un gran creixement en l’ús de vehicles a motor autoconduïts per sistemes informàtics que prescindeixen del conductor, i que en el 2040 podrien arribar a cobrir el 75% del parc mòbil mundial.

Google és la companyia que més sona al públic en aquest entorn gràcies a les seves experiències amb vehicles sense conductor que l’han dut a creuar els Estats Units de punta a punta i a obtenir la primera llicència de circulació en tota regla (el que li permet circular per les carreteres del país) atorgada per l’estat de Nevada.

Alberto Broggi, professor d’Enginyeria de la Computació en la Universitat de Parma (Itàlia) i membre sènior de l’IEEE, Azim Eskandarian, director del Centre d’Investigació en Sistemes Intel·ligents de l’IEEE, i Jeffrey Miller, professor associat el departament de sistemes informàtics de la Universitat d’Alaska a Anchorage, són els experts citats en l’article de Telecoms.com.

Tots aquests experts han coincidit en indicar l’optimització de l’eficiència en la conducció d’aquests vehicles autònoms, el seu òptim consum de combustible/energia, i l’augment en la seguretat en prescindir del factor humà que tants xocs i incidents han provocat. Aquest futur no només es construeix amb sistemes informatitzats en els vehicles mateixos, si no que també inclou sensors als carrers, que es comunicaran amb els vehicles per tal de permetre als sistemes operatius d’aquests darrers prendre decisions basant-se en una àmplia informació. Tot aquest sistema formarà part al seu torn del concepte de smart city(ciutat intel·ligent).

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: