El futur del Blu-ray a la corda fluixa

Compartir

La indústria tecnològica es bolca més en els continguts en línia, als quals ja ha arribat l’alta definició.

Angel Cortès – El successor del DVD continua sent una incògnita pel que fa al seu futur. Malgrat que els gegants de la indústria de l’electrònica continuen presentant models i més models, les vendes no arriben i els fabricants de productes informàtics prefereixen no entrar en el joc.

Tant Microsoft com Apple s’han mostrat contraris a incloure lectors Blu-ray en els seus productes estrella: la Xbox 360 i els MacBook.

Microsoft va recolzar en el seu moment el format competidor del Blu-ray, l’HD-DVD impulsat per Toshiba, que finalment es va despenjar de la competició. Apple es va mantenir neutral en aquesta primera guerra.

Confirmat com a “únic” format, molts creien que els dos grans de la indústria li donarien finalment el seu suport. No ha estat així.

Rumors i més rumors sorgeixen cada poques setmanes sobre l’arribada d’una Xbox amb Blu-ray. Els mateixos rumors són desmentits des de Redmond i el pas del temps ha demostrat que l’estratègia de Microsoft va per altres bandes (Projecte Natal i Xbox Live) que no pas el d’incorporar Blu-ray.

També han sorgit rumors sobre la inclusió del dispositiu en els equips d’Apple, però la companyia ha dit sempre que no. I és ben coneguda l’opinió de Steve Jobs sobre aquest format.

És més, fa poques hores va tornar a insistir sobre el tema dient clarament que “Youtube ja ofereix HD en els seus vídeos” a una pregunta d’un dels seus usuaris.

El futur està a la xarxa

Els dos gegants comparteixen, cadascun des de la seva pròpia estratègia, una visió sobre el futur del vídeo HD basat en les descàrregues en línia i no en la gravació dels continguts en un format físic.

Microsoft està realitzant grans esforços en dotar a Xbox Live de continguts en Alta Definició. Per ara són alguns continguts, principalment tràilers, però espera convertir aquest servei en un gran videoclub en línia on l’usuari pugui descarregar o visualitzar en streaming pel·lícules en 1080i.

L’estratègia d’Apple passa per anar consolidant iTunes com el videoclub del futur, tant per a comprar com en el futur visualitzar en streaming pel·lícules en Alta Definició.

També Google, està en aquesta mateixa línia amb els acords que està ultimant amb algunes de les productores de Hollywood.

Encara avui existeixen “esculls” per salvar. Dos són els més importants. El primer la mida d’un film en HD. Els seus 10 GB encara són un problema ja que un ús extensiu per part dels usuaris podria arribar a saturar les xarxes de les operadores.

El segon tot allò referent als Drets d’Autor i DRMs. Les “majors” exigeixen garanties que el contingut no podrà ser copiat ni emmagatzemat en equips dels usuaris mentre intenten resoldre com afectaria aquest nou model de distribució al negoci de les sales de cine i la venda de pel·lícules.

Els fabricants de Televisions també veuen el futur a la xarxa

Aquesta “visió” dels grans de la xarxa és compartida fins i tot per fabricants d’electrònica de consum que equipen els seus TV amb tota mena de sortides multimèdia i connexió a Internet. Per a la gran majoria d’ells el negoci “Blu-ray” és residual i en la seva oferta ja hi trobem una infinitat de centres multimèdia que a més de poder oferir contingut en qualitat HD es converteixen en el centre de l’oci i de l’entreteniment de la llar.

En els darrers dies hem vist ja algunes d’aquestes propostes com el Blubrain de l’espanyola Blusens, el Living Box de LG o la llar connectada de Toshiba. Propostes que aniran en augment en els mesos vinents i que segurament seran productes estrella per a la propera campanya nadalenca.

Sobreviurà el Blu-ray a aquesta situació?… Ho sabrem en poc temps.

Font: NoticiasDot.com

Guillem Alsina