El futur dels negocis a Internet està en la gestió de les dades

Compartir

Els ponents del Hi-Media Trends 2012 han presentat el que seran les tendències més rellevants en els propers anys en el món digital. Els tres ponents han destacat que Internet és dades i que només aquelles organitzacions, mitjans i serveis que es centrin en la segmentació i gestió dels mateixos tindran èxit en els propers anys. Els models de pagament en continguts, els dispositius mòbils, el núvol, el vídeo i els entorns socials així com els desenvolupaments tecnològics que permeten segmentar dades tindran un impacte en els continguts, la publicitat i el comerç electrònic.

Agències – El grup de mitjans online Hi-Media ha organitzat el primer d’una sèrie d’esdeveniments l’objectiu dels quals és acostar les darreres tendències del món digital a través de la mà de reconeguts experts de la indústria.

Hi-Media Trends 2012 que ha tingut lloc a la Torre de Cristal, Passeig de la Castellana 259 (Madrid, Espanya) i ha comptat amb ponències d’experts en les tres àrees fonamentals en el món digital: el contingut i els mitjans digitals, el futur de la publicitat online i els seus desenvolupaments tecnològics així com una visió diferent sobre el comerç electrònic.

Les principals conclusions de l’esdeveniment es centren en:

  • Internet és dades i només aquelles organitzacions, mitjans i serveis que se centrin en la segmentació i gestió dels mateixos, tindran èxit en els propers anys.
  • La convergència oferirà reptes i també grans oportunitats, la cerca serà social, la televisió serà Internet, l’ordinador serà mòbil, els mitjans socials seran la comunicació corporativa i l’usuari serà el contingut.
  • El núvol permetrà consumir més i més continguts i serveis pagant només per l’accés.
  • La publicitat digital incrementarà la seva efectivitat amb una exactitud d’usuari i missatge d’un 95% a través de desenvolupaments publicitaris com el “real time advertising”.
  • Els usuaris, a través de models “Freemium”, estaran més disposats a pagar per productes i serveis que els aportin un valor afegit.
  • Internet és el major desintermediador en la cadena de distribució i requereix el redisseny de processos a l’empresa per adaptar-se a la ràpida transformació del consumidor.

Gerd Leonhard, anomenat per The Wall Street Journal com “one of the leading media-futurists in the world” (un dels líders entre els futuròlegs de mitjans) ha centrat la seva ponència sobre el futur del contingut i els mitjans en entorns socials, mòbils i en el núvol. Per a Gerd, els dispositius mòbils seran el principal suport de consum de mitjans sota demanda i centrats en el núvol. Models “Freemium” que combinen el pagament per continguts amb accés gratuït es convertiran en un estàndard. El món publicitari serà radicalment diferent al que hem conegut fins ara acaparant allò digital, interactiu i social entre un 30-40% del total de la inversió. Les xarxes socials es convertiran en els propers emissors globals de contingut, i Facebook es perfila com el major generador de contingut en el món, esdevenint els usuaris el mateix contingut.

Michael Rubenstein, President d’AppNexus, s’ha centrat en la innovació en la tecnologia publicitària i en el panorama que ofereixen eines com el real-time bidding, que ha modificat substancialment com es gestiona la compra i venda de l’inventari publicitari. Només als Estats Units esta previst que en el 2012 la inversió en RTB sigui de 1.900 milions de dòlars i que a Europa comenci a envolar-se amb una previsió de 500 milions de dòlars en el 2012.

Pepe Cerezo, Soci Director de RocaSalvatella, en la seva ponència sobre l’ecommerce i la transformació dels negocis, afirma que Internet ha revolucionat la forma en què ens comuniquem i relacionem però també com fem negocis. El núvol es perfila com el nou entorn en què es desenvoluparan productes i serveis de valor afegit unit a la captació i gestió de dades que cada vegada adquireixen una major importància en aquest nou entorn. Amb un usuari més actiu, més informat i, per tant, més exigent que demana un nou model de relació amb les marques, els productes i els serveis. L’ecommerce no és només un nou canal de vendes si no una nova forma de relació marca-consumidor que també impactarà en les organitzacions, els processos i sistemes transformant tota l’organització. L’ecommerce no és només màrqueting i vendes, és redisseny de processos. Existeixen ja casos d’èxit d’aquest canvi organitzacional les principals tendències del qual es centraran en l’ecommerce social, el mòbil, la interactivitat i la geolocalització.

Mikel Lekaroz, director general de Hi-Media comenta sobre Hi-Media Trends 2012: “El social, el mòbil, el local i el núvol impactaran en els mitjans i el contingut, la publicitat i el comerç electrònic, segons els ponents de Hi-Media Trends 2012. Nous models de pagament de continguts i de plataformes publicitàries acostaran encara més l’afinitat a l’usuari tant en el que consumeix com en la publicitat o el comerç electrònic. Només aquelles empreses i organitzacions que tinguin en compte el canvi revolucionari que suposa el món digital en els seus negocis, tindran possibilitat d’èxit en aquests entorns”.

Sobre Hi-Media Group

Hi-Media, el grup de mitjans online, és un dels principals editors d’Internet en el món. Hi-Media és també el principal jugador europeu en publicitat interactiva i pagaments electrònics. El seu model de negoci es basa en dues fonts d’ingressos diferents: publicitat online a través de la seva pròpia xarxa publicitària Hi-Media Advertising i monetització de continguts online a través de Hi-Media Payments. El grup, que opera en 9 països europeus, EE.UU. i Brasil, dóna feina a prop de 500 persones i va tancar el 2011 amb 230 milions d’euros en vendes. Independent des del seu origen en el 1996, la companyia cotitza des del 2000 en l’Euronext Paris Eurolist (Eurolist B) i està inclosa en el CAC Small i CAC All-Tradable.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: