El gegant xinés Baidu ja és el segon cercador

Compartir

Ocupa la segona posició darrere de Google en les estadístiques d’ús corresponents a tot el món al febrer, fent davallar a la companyia de Mountain View a una quota que no es veia fa temps. Bing i Yahoo! queden estancats.

El cercador Baidu

El cercador Baidu

El mercat xinès té les seves pròpies regles del joc, producte d’una societat que tradicionalment (i amb certs parèntesis) s’ha bolcat molt en ella mateixa i ha valorat les seves tradicions i productes per damunt dels altres, fins al punt que alguns historiadors han parlat d’un cert sentiment de superioritat fregant la xenofòbia típic de civilitzacions com la grega o la romana clàssiques, que en el seu moment es van sentir superiors als seus coetanis. Amb el creixement de l’economia del gegantí país asiàtic i el seu renaixement com a potència en tots els àmbits, No és genys estrany que els internautes xinesos marquin també com a col·lectiu les seves pròpies regles i delimitin el mercat d’aquest país oriental amb unes regles diferents de les dels altres.

Així s’explica, amb poques paraules, una part dels motius que porten a Baidu a erigir-se en el segon cercador del món darrere de Google, amb una quota de mercat que s’ha duplicat en aquest darrer mes, passant del 5,35% a l’11,29 segons les estadístiques de NetMarketshare.

Però no només ha estat Baidu el que ha augmentat la seva presència en el mercat; Google Hong Kong presenta per a aquest febrer un envejable 7,94% de presència global (és a dir, gairebé un 8% dels internautes de tot el món el consulten), una xifra totalment desproporcionada per a una ciutat de amb prou feines set milions d’habitants, el que representa un 0,1% aproximadament de la població mundial. El motiu d’aquesta preeminència de Google Hong Kong és que la famosa companyia del cercador l’ha preparat per a què estigui lliure de censura per als internautes xinesos, una censura que sí que han de seguir tots els serveis online que operen a la República Popular tret de les “zones especials” de Macau i Hong Kong.

L’accés a Internet, que creix entre la població xinesa, també és un altre factor que ajuda a entendre el mateix creixement de Baidu, malgrat que caldrà veure si en les estadístiques dels mesos vinents el cercador xinès pot mantenir les xifres aconseguides.

Dels altres competidors de Google, tant Bing com Yahoo! es mantenen en els seus números, aproximadament els mateixos des de fa mesos, denotant un estancament del què són incapaços de sortir-se’n.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

El gegant xinés Baidu ja és el segon cercador
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: