El màrqueting d’influència, tendència del futur en les campanyes online

Compartir

Partint de la base que el 3% dels internautes genera el 90% dels impactes que provoquen reacció i tendències en la resta de la població internauta, els responsables de màrqueting i publicitat de les marques buscaran convèncer aquest 3%.

L’anomenat ‘màrqueting d’influència‘ consisteix en captar aquells internautes que generen corrents d’opinió per a, indirectament, captar aquells qui els segueixen.

Serà, segons una de les conclusions del BDigital Global Congress d’enguany, una de les tendències que s’imposarà en el màrqueting online gràcies a les possibilitats del Big Data, ja que gràcies a l’anàlisi de grans volums de dades procedents de les xarxes socials (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+,…) les empreses podran identificar relacions entre internautes i, entre aquests darrers, als qui generen algun tipus d’influència entre els altres.

Aquesta influència no necessàriament s’identificarà amb la fama; segons els darrers estudis que han estat referenciats durant el congrés, personatges famosos com ara jugadors de futbol o actors tenen un nombre més gran de fans que empreses i marques comercials, però aquestes darreres generen un nombre més gran d’interaccions, que és el que finalment interessa quan parlem de màrqueting i publicitat.

La tàctica a seguir, doncs, per als encarregats de màrqueting de les empreses i marques, serà la de buscar aquests influenciadors i convèncer-los o pagar-los per a què es facin els convençuts. Algunes d’aquestes tàctiques i tècniques ja les hem pogut veure fins ara, però és previsible que en el futur creixi el seu ús i es popularitzi entre aquelles companyies petites però que volen fer-se un lloc en els cors i ments dels internautes.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

El màrqueting d’influència, tendència del futur en les campanyes online
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: