El més buscat de la Xarxa en el 2008

Compartir

Google publica els resultats anuals de les cerques que els internautes han realitzat en la seva coneguda eina, líder a Internet.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – El present any esgota els seus darrers dies, i com ja és tradicional en aquestes dates, comencen a circular els resums de l’activitat anual en tots els sectors. Un dels què desperta més interès és el que es busca a la Xarxa de xarxes, i una referència inevitable per a això és Google, qui com cada any ha publicat el seu informe a l’espai Zeitgeist, que constitueix un resum de les estadístiques filtrades per Google Trends.

Internet es troba des de fa anys totalment imbricada en la societat civil de gairebé tots els països, i la mostra és que els temes que més interessen als internautes no són diferents dels que més preocupen als ciutadans que no es connecten a la Xarxa de xarxes.

Si un esdeveniment ha marcat el calendari del 2008 aquest ha estat sense cap mena de dubte les històriques eleccions a la presidència dels Estats Units. Barack Obama, a més de ser el candidat guanyador, ha estat també un dels termes més buscats de la Xarxa, especialment durant la seva elecció com a 44è president de la Unió.

Si seguim en el món de la política, per sota d’Obama no es troba el seu adversari John McCain, sinó la segona de bord en la candidatura republicana: Sarah Palin, governadora d’Alaska. I és que en ser una gran desconeguda fora de la seva terra, el seu personatge ha despertat l’interès de la premsa i del públic en general.

Un altre dels esdeveniments que es recordaran d’aquest any han estat les olimpíades d’estiu celebrades a Pequín, la capital de la República Popular de la Xina. "Beijing 2008" ha estat un dels termes més buscats a Google.

L’explosió de la xarxa social Facebook ha situat el seu nom també a la part capdavantera d’aquest particular rànquing. Si ens mantenim a l’àrea de les xarxes socials, a Facebook la segueixen per ordre MySpace, Hi5, Orkut (propietat de la mateixa Google) i LinkedIn.

Els cantants juvenils Hannah Montana (i el seu alter ego Miley Cyrus o viceversa) i el grup Jonas Brothers han constat entre els primers llocs de les llistes de cerques en l’àmbit del show business (el món de l’espectacle), seguits pel grup britànic Cold Play. Pel que fa a les pel·lícules, els superherois s’enduen la palma: els tres primers llocs els ocupen Batman (El Cavaller Obscur), Iron Man i Hulk, i entre els següents llocs hi podem trobar a Indiana Jones, Spiderman, Superman o Harry Potter.

Tampoc s’han escapat a les cerques al Google les paraules crisi i financera; tota una ostentació de realisme amb un toc felinià.

Les estadístiques de Google Zeitgeist també inclouen resultats regionals; així, per a l’Estat Espanyol* els termes més buscats són YouTube, Jocs i Hotmail, mentre que per a França les principals cerques han estat novament YouTube i Jocs, però seguida per -curiosament, i tot i ser resultats del cercador Google- Yahoo.

El perfil de l’internauta segons les seves cerques

Amb aquests resultats a la mà podem traçar un esquema bàsic del que és el perfil de l’internauta 2.0: participa activament en xarxes socials, veu vídeos en línia, i s’interessa per l’actualitat buscant informació de les principals notícies a la Xarxa.

Més informació:

Estadístiques de Google Zeitgeist

* ens territorial que per al cas que ens ocupa integra tots els territoris dels Països Catalans tret de la Catalunya Nord.

Guillem Alsina