El Moto X, profitós per a Motorola

Compartir

El CEO de Motorola afirma que la subsidiària de Google està generant beneficis amb el seu nou terminal, però no n’ofereix dades concretes.

El Mototola Moto X presenta unes grans possibilitats de personalització

El Mototola Moto X presenta unes grans possibilitats de personalització

El Motorola Moto X, presentat al món a principis d’aquest passat mes d’agost, és el primer terminal de la històrica fabricant nord-americana d’ençà que fos adquirida per Google, treballant a partir d’aquest moment com a subsidiària del gegant del cercador.

Tot i haver fabricat una excel·lent línia de terminals al llarg dels darrers anys, amb prou èxit de crítica per part de la premsa especialitzada i els blogs del sector tecnològic, Motorola no ha sabut enganxar el públic consumidor amb els factors en els quals s’ha volgut diferenciar, com la tecnologia Webtop o la robustesa dels seus dispositius, tant en el camp dels smartphones com dels tablets. Això la va dur a una situació en què, primer, es va haver de dividir en dos (per una banda la fabricant de dispositius i, per l’altra, la de solucions de xarxes per a operadors), i finalment, Motorola Mobility fou adquirida per Google.

D’ençà que les autoritats reguladores del mercat van aprovar aquesta adquisició per part de la multinacional del cercador, i fins al Moto X, Motorola no havia llançat cap terminal nou, malgrat que s’ha especulat amb la possibilitat que fabriqui els propers exemplars de la gamma Nexus. Entre els punts forts del Moto X, les seves possibilitats de personalització, la gran durada de la seva bateria, i el seu preu ajustat sempre que sigui adquirit per operadora.

Tot i aquestes possibilitats, però, les principals preguntes continuen en vigor: Motorola està recuperant el favor del públic? s’està venent bé el Moto X? Li està proporcionant beneficis a la companyia? L’agència Reuters ha parlat amb Dennis Woodside, CEO de Motorola al respecte.

Les respostes del màxim responsable de la filial de Google han estat més aviat lacòniques, però una cosa sí que ha deixat clara: la venda del Moto X li està donant beneficis a la companyia.

Aquesta no és una qüestió fútil; el Moto X es fabrica als Estats Units, concretament a la planta que Motorola posseeix a Forth Worth (Texas), operada per contracte per Flextronics, amb uns costos laborals d’entre 12 i 14 dòlars l’hora. Amb aquestes xifres, és difícil competir amb els 4 dòlars que es paguen a la Xina, però Motorola aposta per un altre avantatge: la rapidesa en l’entrega de terminals personalitzats al mercat nacional, de amb prou feines quatre dies, quelcom impossible si els terminals fossin fabricats a l’Àsia.

Però, fins a quin punt són significatives les vendes de terminals personalitzats? Segons Woodside, ho són d’una manera substancial, però no ha especificat xifres.

De la fàbrica de Forth Worth en surten setmanalment 100.000 exemplars del Moto X, tant per a venda a través d’operadora com personalitzats, encara que això no significa necessàriament que tots ja hagin estat venuts.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: