El mundial de futbol provoca problemes a Twitter

Compartir

TwitterEl popular servei de microblogging pot patir problemes de disponibilitat al llarg dels propers dies i mentre avanci el mundial de futbol, problemes deguts, paradoxalment, al seu èxit.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Ja ho van avisar fa uns dies a través del seu blog: Twitter podria patir fins mitjans de juliol aturades i pèrdues de servei momentanis, deguts tant a un excés de tràfic en els seus servidors com a les pròpies tasques de manteniment per a evitar caigudes accidentals. En aquestes tasques de manteniment s’han de realitzar aturades de servei programades per dur a terme modificacions tant en els servidors com en els algoritmes de procés que equipen el servei.

La causa és simple: el gran èxit de Twitter. Cada dia són més els internautes que descobreixen els avantatges d’aquest servei de microblogging, i aquells que l’empren per a seguir i donar a conèixer tota mena d’esdeveniments, des de conferències i xerrades fins a trobades esportives. I, cada dia també, més són els que segueixen aquests esdeveniments a través de Twitter i aquells que l’empren ho fan cada cop amb més freqüència.

Uns dels grans avantatges de Twitter és que el "tweet" d’un usuari (el que seria, a grosso modo, el mur) pot ser consultat com qualsevol altra pàgina web, pel que no cal ser usuari del servei, ni tan sols estar-hi donat d’alta.

Els problemes de volum de tràfic a Twitter es veuen agreujats per un esdeveniment que es celebra des de mitjans de juny a mitjans de juliol: la Copa del Món de Futbol que es celebra a Sud-àfrica. També, en haver entrat en servei l’API @anywhere (que permet a qualsevol lloc web integrar en les seves pàgines el servei de Twitter), ha augmentat el volum de tràfic que passa pels servidors de Twitter, pel que ha contribuït a augmentar la problemàtica.

Transparència exemplar per part de Twitter

Al contrari del que hauria pogut passar amb altres empreses i serveis semblants, la direcció de Twitter ha estat totalment transparent en la gestió d’aquesta petita crisi, abans fins i tot del seu inici. Per començar, la publicació en el blog corporatiu de que hi hauria problemes i, en el blog tècnic, la descripció dels problemes i les solucions que posarien.

Però, més enllà d’aquestes descripcions, Twitter ha entonat el mea culpa, ja que algunes de les mesures que es van prendre inicialment per fer front als problemes previstos es van tornar en contra del mateix Twitter, ja que van provocar algun tall no intencionat del mateix servei.

Exemplar, doncs, el tractament de transparència que Twitter ha donat a aquest problema, quelcom del que podrien prendre’n nota moltes empreses perquè anul·la qualsevol possible crítica que se li pugui fer.

Impossible la "mort per èxit", almenys en aquests moments

Si algú ha volgut veure en aquesta advertència per part de Twitter, un cas de probable "mort per èxit", s’equivoca. El que tenim al nostre davant només és un problema puntual que s’ha diagnosticat abans de que arribés a materialitzar-se, pel que els responsables a nivell tècnic i comercial de l’empresa que es troba al darrere de Twitter són plenament conscients d’això, i que no passarà més enllà de l’endemà a què es jugui la final del campionat del món de futbol. Si, en el futur es poden donar casos semblants, però no passaran de ser el mateix: anècdotes puntuals degudes a un fet determinat que col·lapsaran momentàniament els servidors de Twitter.

No passarà de ser una molèstia per als usuaris, però amb la brevetat del problema i la continuïtat del servei durant la resta de l’any, sense cap mena de dubte els “twiters” estaran més que contents amb el popular servei de microblogging, pel que és impossible que es produeixin defeccions massives degudes a talls en el servei.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina