El triomf dels pagaments per NFC es posposa

Compartir

Els venedors no veuen la necessitat d’oferir servei per a una tecnologia encara no prou implantada, més quan acaben de viure una altra revolució en el camp de les targes de crèdit.

Segons un estudi de la consultora Juniper Research, els pagaments a través de dispositius mòbils com ara smartphones, suposaran una xifra global de 180.000 milions de dòlars en el 2017, amb Amèrica del nord, Europa i el llunyà Orient com a escenaris del 90% del total de les operacions de pagament.

Per a la consultora, el 2011 va significar l’envol d’una tecnologia i forma de pagament esperonada per diversos factors, com la disponibilitat d’infraestructures i la irrupció en el mercat nord-americà de Google Wallet, que han col·laborat a donar a conèixer als usuaris aquest tipus de tecnologies i la seva finalitat, així com de conscienciar sobre el seu ús.

Tot i això, el principal fre a l’adopció de les tecnologies de pagament “contactless” (sense contacte directe) i, eminentment, la NFC, és l’actitud cap a elles dels venedors, que han de ser un dels actors principals en la seva adopció.

Aquests han viscut recentment una petita revolució en el mètode de cobrament de les targes de crèdit, passant a les que tenen un xip incorporat i empren un número PIN per validar la identitat de l’usuari.

Segons Juniper, només una actitud pedagògica per part dels fabricants de solucions de pagament i de les entitats bancàries pot actuar com a bàlsam i convèncer als venedors per a què adoptin a les seves botigues aquestes noves formes de pagament.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: