Els cibercriminals també ataquen pels anuncis

Compartir

Kaspersky Lab adverteix que no tota la publicitat online constitueixen anuncis legítims, ja que els creadors de malware han començat a utilitzar aquest recurs com a trampa amb la qual atraure als internautes als seus llocs.

Agències – La publicitat online s’ha convertit en una eina fonamental per a què les empreses promocionin els seus productes i els usuaris coneguin descomptes o les oportunitats de compra que ofereixen. Internet ja supera a la televisió en nombre d’anunciants segons l’Associació Espanyola d’Anunciants (AEA) i com no podia ser d’una altra manera, els cibercriminals també s’han fixat en aquesta fórmula per incrementar la difusió de virus i spyware. Quan aquests anuncis en realitat són maliciosos, passen de ser advertising a malvertising, un perill que cada dia està més present a Internet.

Segons Kaspersky Lab, els cibercriminals paguen per pujar els seus banners publicitaris en llocs web legals com qualsevol altra empresa o, en alguns casos, simplement igual que són capaços de comprometre un lloc web legítim, fan el mateix amb els banners incorporant en el mateix un codi maliciós.

Resulta complicat per a l’usuari final reconèixer aquesta mena d’atacs perquè es presenten com a banners publicitaris comuns i la persona afectada generalment només detecta l’amenaça quan l’antivirus la bloqueja. Kaspersky Lab oferix alguns consells per evitar el risc:

  1. No confiar a cegues
  2. Usar navegadors capaços de treballar amb complements (addons) del tipus No-Script que bloquegin els scripts aliens o externs dels recursos Web
  3. Comptar amb una solució de seguretat en els dispositius
YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: