Els fabricants de televisors intel·ligents s’agrupen

Compartir

Temorosos de que Apple o Google puguin convertir-se en els grans dominadors del sector televisiu en els propers anys, diversos fabricants com Philips, LG o Toshiba han decidit crear la Smart TV Alliance per tal d’estandarditzar les seves respectives plataformes de programari.

El logo de l'associació

El logo de l’associació

Si fa uns dies informàvem en aquest mateix rotatiu sobre la In-Location Alliance, associació creada per estandarditzar i potenciar les solucions de geoposicionament i navegació en interiors nascuda a l’empara de la idea “la unió fa la força“, avui portem un nou exemple d’això, aquest cop en el camp dels televisors intel·ligents o smart TV.

La Smart TV Alliance neix de la mà de Toshiba, LG, i TP Vision (una joint venture participada per Philips que es dedica íntegrament a la fabricació i comercialització dels televisors intel·ligents de l’holandesa en determinats mercats com l’Europeu o l’asiàtic, excloent-ne la Xina) amb l’objectiu d’estandarditzar els dispositius d’aquests fabricants i facilitar la tasca dels desenvolupadors d’aplicacions i serveis.

Un dels grans problemes en l’actual escenari de la televisió intel·ligent és la fragmentació de plataformes; cada fabricant treballa amb el seu propi sistema operatiu, malgrat que hi ha solucions independents de fabricant com Google TV i molts empren Android com a base per als seus desenvolupaments.

Amb l’estandardització de les diferents plataformes existents, un desenvolupador independent podrà crear aplicacions per als televisors dels diferents fabricants que compleixin amb els estàndards de l’aliança, i no es veurà obligat a adaptar la seva creació a les diferents plataformes.

La interactivitat amb altres dispositius també es veurà facilitada en gran mesura. Per exemple, traspassar pel·lícules i música entre un tablet o un smartphone i el televisor serà més fàcil. Actualment, això només es facilita entre dispositius del mateix fabricant creant amb això un “ecosistema” tancat a la mateixa marca i propi d’un fabricant concret. D’aquesta manera, si una persona vol un tablet que pugui, per exemple, enviar continguts al seu televisor Samsung amb tan sols posar-lo davant i lliscar la pel·lícula fins a ell amb un toc per a què aquesta es comenci a reproduir des del mateix punt en què es va deixar a la tauleta tàctil, ha d’optar necessàriament per un tablet també de marca Samsung. Amb la nova aliança, aquesta mena d’interoperativitat es facilitarà entre dispositius dels diversos fabricants que composen l’organització.

Un altre factor que ha dut a la creació d’aquesta entitat ha estat la por que en un futur proper Apple (de qui s’espera la presentació tard o d’hora d’un televisor) i Google siguin els dos grans dominadors del panorama audiovisual domèstic, deixant a la resta dels fabricants en simples productors residuals de maquinari, sense més.

Tècnicament, les solucions proposades per la Smart TV Alliance estaran basades en estàndards oberts, com el llenguatge HTML5.

La pregunta és si amb això en tindran prou per aturar la “marea Apple” quan la companyia de la poma mostri la seva aposta televisiva.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: