Els hashtags clicables a Facebook portaran a la generació d’una major quantitat de relacions i dades

Compartir

Als responsables de màrqueting de les empreses els convé, i molt, que els hashtags triomfin també a Facebook, ja que això els donarà noves oportunitats a més de millorar la qualitat de les seves bases de dades sobre els consumidors.

La introducció dels hashtags clicables a Facebook permetrà als internautes usuaris d’aquesta xarxa social descobrir a un nombre més gran de persones amb interessos semblants, ja sigui a la porta del costat de casa seva, o a l’altra punta del món. Això permetrà augmentar el nivell de relacions amb l’agregació de nous amics i, amb això, també les interaccions entre usuaris.

Facebook és una xarxa social concebuda des de la base per als moments d’oci en la qual s’hi inclouen algunes funcionalitats pensades específicament per a les empreses com a ampliació del seu públic objectiu, però que pràcticament s’han quedat en les pàgines de fans corporatives. La introducció de hashtags pot portar a l’elaboració de campanyes de màrqueting que ampliïn les possibilitats dels responsables de comunicació, publicitat i màrqueting de les empreses a la xarxa creada per Mark Zuckerberg.

Al seu torn, es generarà un nombre més gran d’interaccions creuades entre xarxes amb Twitter. No pocs internautes (com és el cas de qui signa aquestes ratlles) empren Twitter com a font d’alimentació de Facebook, connectant la sortida de la xarxa de microblogging a l’entrada de dades de la xarxa social per a generar més posts i divulgar les nostres opinions tant als nostres followers a Twitter com a les nostres amistats a Facebook. Els hashtags seran clicables en ambdós escenaris, la qual cosa suposarà la participació en dues converses globals, la de la xarxa social i la del servei de microblogging, en les que ambdues poden diferir pel que fa a conclusions i participants.

La mesura no ha estat ben rebuda per la borsa. En el parquet del NASDAQ, la cotització de la companyia de Mark Zuckerberg s’ha situat per sota dels 24 dòlars, havent baixat des d’abans de l’anunci de la introducció dels hashtags.

Però, a despit de tot allò que s’ha explicat, queda per veure si els usuaris de Facebook adopten l’ús de hashtags com a propi i els empren. Les marques, que es compten entre els generadors de tendències, tindran un paper primordial en la seva adopció però, també, són part interessada en què triomfin per tot allò que s’ha explicat fins ara.

D’altra banda, l’increment en les relacions i interaccions nodrirà, al seu torn, les bases de dades de Big Data de les grans empreses, l’anàlisi de les quals donarà conclusions més detallades i precises sobre el perfil, gustos i preferències dels usuaris, i sobre el que poden ser les tendències de futur.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Els hashtags clicables a Facebook portaran a la generació d’una major quantitat de relacions i dades
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: