Els perills de ser educat al Twitter

Compartir

Coca-Cola es va quedar sense poder fer tweets a l’hora de màxima audiència de la Super Bowl per voler ser educada i agrair tots els retweets als seus seguidors.

En la nit de la Super Bowl (la final de la competició de futbol americà), una de les principals atraccions van ser els anuncis televisius. I, amb la tendència creixent entre els usuaris a usar les xarxes socials per comentar la televisió al mateix temps que l’estan veient, Twitter i Facebook també van centrar l’atenció de l’audiència. Precisament, un incident patit per una de les marques anunciants en la competició esportiva és exemplificador dels perills de ser ‘educat’ a Twitter.

La xarxa social de microblogging té un límit de tweets per usuari per tal d’evitar les pràctiques de spam. Coca-Cola ho sabia, i preveient la necessitat d’agrair amablement als seus seguidors els retweets que aquests fessin durant la Super Bowl, va contractar una ampliació d’aquest límit, per a què el seu compte no fos bloquejat per spammer.

El problema és que la multinacional de les begudes carbonatades es va quedar curta; per cada usuari que realitzava retweet dels seus tweets sobre l’espot televisiu de la Super Bowl, el compte de l’empresa publicava una frase automatitzada d’agraïment. El resultat és que, desbordada per la ingent quantitat de retweets i, per tant, superant fins i tot el nou límit contractat, el compte de Coca-Cola fou suspès per spam… justament a la franja horària de màxima audiència.

No és que el dany provocat sigui incalculable però, òbviament, la imatge de la companyia s’ha vist danyada, i són nombroses les bromes sobre l’incident, a més de la pèrdua d’oportunitats comercials que ha suposat el no poder tweetejar durant una hora i mitja (el temps durant el qual el seu compte es va mantenir suspès).

Potser les grans corporacions hauran de ser menys ‘educades’ per tal d’evitar incidents semblants en el futur.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Els perills de ser educat al Twitter
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: