Els posseïdors d’iPhones naveguen més

Compartir

El consum de dades registrat entre els usuaris de l’iPhone és superior a aquell que fan els qui tenen un terminal d’una altra marca, tot i que la companyia de Cupertino no ven tants telèfons com tots els seus rivals junts.

Samsung pot ser la reina dels smartphones, ja que amb tots els seus terminals ven més que Apple amb les seves diverses generacions de l’iPhone, als quals s’hi han d’afegir a més els milions d’unitats venudes per altres fabricants com Nokia, Sony, LG o ZTE, però els posseïdors d’un d’aquests terminals naveguen poc en comparació amb els qui tenen un dels smartphones de la poma mossegada.

Almenys, així ho afirma 51Degrees.mobi, que assigna més de la meitat del tràfic web procedent de smartphones als posseïdors d’iPhones.

Tot i que l’estadística ha decaigut lleugerament en els darrers mesos, aquesta també venia d’un augment continuat des d’agost del 2012.

No deixa de ser simptomàtic que, malgrat tenir una quota de mercat global en declivi (encara que ven més iPhones cada dia que passa, el problema és que la suma de tots els venedors de terminals Android creix més ràpidament en vendes que la companyia de la poma), els posseïdors de l’iPhone consumeixen molt més tràfic web que la resta.

Això demostra una manera d’usar el terminal i d’interactuar amb ell diferent del perfil tipus que es pot establir del posseïdor d’un terminal Android.

Aquesta estadística és especialment interessant per als desenvolupadors i responsables de continguts dels llocs web, sobretot si la creuem amb una altra estadística que ja ha sortit a col·lació diverses vegades: els usuaris d’iPhone també són els que més diners es gasten en apps per al seu terminal, en part per una cultura generada al voltant de l’iPhone que ja porta a això (a més d’algun estudi que apunta a una superior capacitat adquisitiva dels qui es compren un iPhone), i en part perquè el pirateig d’apps està menys estès que en el seu principal competidor, la plataforma Android.

Per tant, i malgrat arribar a menys públic que amb una app d’Android, aquest és més participatiu i pot estar més predisposat a gastar-se els seus diners.

Un cas com el de WhatsApp és exemplificador de l’aprofitament d’aquesta circumstància: si inicialment l’app és gratis en Android i durant molt de temps s’ha ‘disculpat’ als usuaris de pagar la seva quota anual, a l’iPhone aquesta app ha estat de pagament d’entrada.

Tot i això, també és possible que els creadors de WhatsApp hagin jugat amb la pressió que poden exercir sobre els posseïdors d’iPhones, tot el seu entorn d’amistats que tenen un terminal Android, i que poden ‘arrossegar’ els seus amics ‘iPhoners’ a comprar WhatsApp per a seguir en contacte, ja que “tots el tenim“.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: