Els usuaris d’Instagram aviat veuran publicitat

Compartir

Facebook, actual propietària del servei d’emmagatzematge d’imatges, ha anunciat que començarà a col·locar publicitat en el feed d’Instagram, quelcom al què els usuaris d’aquest no estan acostumats, pel que començarà lentament de manera no gaire notòria, i només als Estats Units.

Fins ara, el model de negoci d’Instagram no ha generat diners. Això, que a priori sembla no tenir sentit (ja que tot negoci ha de generar prou per sustentar-se i donar de menjar als qui hi treballen), és quelcom molt habitual en el sector de les noves tecnologies, i grans noms d’empreses tecnològiques d’avui van començar el seu llarg camí amb pèrdues en els seus primers anys. Això és així perquè en aquest primer tros de vida s’inverteix el que no es té (però si els bancs) en captar i fidelitzar clients i usuaris.

Per a Instagram, un cop consolidat com un dels serveis per capturar, emmagatzemar i compartir fotografies més reeixits dels nostres temps, ha arribat el moment de començar a ser monetitzat per aportar diners a la seva companyia mare, una Facebook a la qual la compra d’Instagram li va costar ni més ni menys que mil milions de dòlars.

La manera en què Facebook obtindrà diners d’Instagram és simple: publicitat. Segons informa la mateixa companyia, aquesta s’introduirà en el servei subtil i gradualment, de manera que no xoqui frontalment amb els usuaris que no estan acostumats a veure publicitat a les seves pàgines.

La naturalesa dels anuncis mostrats no ha estat descrita però, segons apunta el post al blog d’Instagram, aquests consistiran en fotos de les marques anunciants que es presentaran als usuaris. Els usuaris d’Instagram podran amagar la publicitat que no vulguin veure.

Això ens remet a la fórmula emprada per Google a YouTube, servei en el qual si un internauta no vol veure la publicitat mostrada abans d’un vídeo, li ho indica explícitament al servei, que d’aquesta manera va aprenent els seus gustos i preferències.

Des de la companyia s’han afanyat a indicar que la introducció de publicitat i la manera de mostrar-la no modificarà la propietat de les imatges ni la llicència d’ús d’aquestes. No és mala idea advertir donades les reticències hagudes entre els usuaris en intentar variar aquests termes d’ús.

De moment, els anuncis es mostraran només als usuaris dels Estats Units.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: