Els usuaris es preocupen per la ‘tecnologia verda’, però confonen el concepte

Compartir

CibersocietatTan sols el 46 per cent dels enquestats sap que la despesa en paper és el principal contaminant mediambiental.

Una al·legoria del resultat de l'estudiNota de premsa – La majoria dels usuaris se sent culpable per la contaminació mediambiental provocada per l’ús de dispositius tecnològics a la llar o l’oficina. Així es desprèn d’una enquesta encarregada per Lexmark Internacional, proveïdor líder de solucions d’impressió, i realitzada per Ipsos entre 10.000 persones de 21 països diferents.

Les conclusions de l’estudi revelen que la majoria dels enquestats no són capaços d’identificar els hàbits que més contaminen a l’hora d’imprimir. A més, les dones coneixen aquestes pràctiques millor que els homes, i es senten una mica més culpables que el gènere masculí quan el seu comportament no és tot l’ecològic que podria ser.

Les principals conclusions són:

  • El 91% dels enquestats preferiria arreglar un dispositiu en garantia abans que desfer-se d’ell.

  • El 85% triaria ben sovint l’opció d’impressió més ecològica si està disponible amb un sol ‘clic’ o prement un botó.

  • El 84% estaria més disposat a comprar un producte si el fabricant mostra més respecte pel medi ambient i es preocupa del reciclatge.

  • El 75% se sent culpable d’imprimir pàgines innecessàries.

  • El 64% pensa ERRÒNIAMENT que el rebuig dels cartutxos és la principal causa de contaminació derivada de la impressió.

Com indica José Luis Domínguez, Director de Màrqueting de Lexmark Espanya, “l’estudi mostra clarament que la gent necessita més formació i consell per accedir a les millors pràctiques en impressió, i Lexmark s’ha compromès a proporcionar aquesta informació”.

En aquest sentit, “Lexmark ja va reconèixer fa anys que minimitzar l’impacte mediambiental i optimitzar l’eficiència dels productes forma part de la nostra responsabilitat corporativa. Per tant, les nostres pràctiques són ecològiques en cada fase del cicle de vida dels productes i en totes les nostres operacions”.

Els ciutadans demanen una responsabilitat compartida

Encara que les tres quartes parts dels enquestats se senten culpables sobre els seus hàbits d’impressió, molts consideren que els fabricants podrien aportar més ajuda i educació; així, només 39 de cada 100 enquestats creuen que les companyies tecnològiques són prou responsables a l’hora de reciclar.

En canvi, els resultats suggereixen que una actitud ecològicament responsable per part dels fabricants exerceix una gran influència en la decisió de compra dels consumidors, amb un 84% dels enquestats afirmant que estarien més disposats a comprar productes d’una marca preocupada pel reciclatge.

Els europeus s’impliquen, però es preocupen menys que els nord-americans

En general, la majoria dels europeus (un 69%) es preocupen pels efectes negatius de la despesa en paper sobre el medi ambient, malgrat que se senten menys culpables que els nord-americans (un 78%) d’aquesta despesa i del rebuig de dispositius.

Tot i això, els usuaris europeus confien menys en els programes de reciclatge dels fabricants, en contrast amb els Estats Units i la resta del món. Només un 37% dels enquestats a Europa creu que els fabricants fan prou en qüestions de reciclatge, enfront de gairebé la meitat (46%) dels nord-americans i la mitjana global del 39%.

Les dones tenen més consciència ecològica

En els 21 països implicats en l’estudi les dones han demostrat una preocupació superior als homes per l’impacte dels seus hàbits sobre el medi ambient, a més de saber reconèixer més bé els perills que suposa una mala pràctica d’impressió. Igualment, les dones són més proclius a adquirir productes de fabricants que reciclen.

A més, el 71% de les dones es mostren culpables quan llancen un dispositiu en comptes de reparar-lo, enfront del 63% dels homes. El gènere femení és també més conscient de la despesa de paper: el 79% se sent culpable en imprimir pàgines innecessàries, comparat amb el 71% dels homes.

Dues terceres parts es confonen amb la despesa de paper

La gran majoria dels enquestats (un 64%) creuen erròniament que la tinta i el tòner constitueixen la principal amenaça per al medi ambient pel què fa a la impressió.

Tot i això, menys de la meitat dels usuaris (un 46%) entenen que, de fet, la despesa en paper suposa el contaminant mediambiental més gran. Aquest és l’apartat que més formació i informació requereix, a fi que els consumidors reforcin els seus hàbits per contribuir a una major sostenibilitat.

Per la seva banda, l’Anàlisi del Cicle de Vida de Lexmark conclou que la majoria de la contaminació mediambiental generada per una impressora es deriva de la despesa en paper (47%), enfront del 10% de contaminació que es pot atribuir al consum energètic i l’11% dels cartutxos de tinta. De manera semblant, la majoria d’emissions de CO2 té lloc durant la fase d’ús dels equips: 68 per cent en el cas d’impressores multifunció d’injecció de tinta.

Lexmark, àmpliament coneguda per la seva estratègia Print Less, Save More (Imprimeix Menys, Estalvia Més), publicarà el seu Informe de Responsabilitat Social Corporativa 2008 dins d’unes setmanes. Aquest informe mostra els esforços continuats de la companyia en temes de responsabilitat social, incloent les accions que recolzen la seva contribució a la sostenibilitat com a ciutadà corporatiu. L’informe estarà disponible a www.lexmark.es.

Sobre l’estudi

L’estudi de Lexmark fou realitzat per Ipsos entre el 12 de març i el 6 d’abril de 2009. Es va consultar a 10.507 persones en 21 països amb edats a partir de 15 anys que empren l’ordinador a casa seva. Hi va haver almenys 500 entrevistes per país, comprenent mostres nacionals representatives per a l’objectiu de l’estudi i dutes a terme a: Àustria, Canadà, Dinamarca, EUA, França, Austràlia, Alemanya, Brasil, Itàlia, la Xina, Països Baixos, Mèxic, Noruega, Rússia, Polònia, Sud-àfrica, Romania, Turquia, Espanya, Unió dels Emirats Àrabs (EAU) i Regne Unit.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)