Ens ha enganyat Apple?

Compartir

MacLa publicació nord-americana Consumer Reports afirma, després d’haver realitzat una sèrie de proves sobre l’iPhone 4, que els problemes de cobertura són deguts a un problema en el maquinari i no a una errada en el programari, contradient la informació oficial oferta per Apple. Ens va enganyar a posta la companyia de Steve Jobs?

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – “Consumer Reports no recomana l’iPhone 4”. D’aquesta succinta i directa manera, la publicació nord-americana dedicada a la comparació de productes i la realització d’informes sobre béns de consum, així com recomanacions de compres per als seus lectors, s’endú pel davant l’explicació oficial donada a conèixer per Apple fa uns dies en resposta als problemes detectats pels usuaris en el seu darrer model de smartphone que limiten la recepció i realització de trucades.

Després d’analitzar l’iPhone 4, Consumer Reports conclou que el problema és degut a una fallada del maquinari, tal i com intuïen els usuaris que es van queixar a la companyia de la poma, i no a un problema de programari com ha manifestat Apple des de principis d’aquest mes. I, el que encara és pitjor: després de la realització de noves proves, Consumer Reports ha arribat a la conclusió que adquirint la funda de plàstic que ven la mateixa Apple per al seu nou telèfon, la cobertura millora.

La pitjor campanya de relacions públiques de la història?

Si els trets continuen per on afirma Consumer Reports, la imatge de marca d’Apple quedarà sense cap mena de dubte molt tocada. La poma mossegada és, des de principis del segle XXI, una de les marques més valorades pels consumidors no ja només en el terreny de la computació, si no en l’àmbit de confiança en el producte i l’empresa de qualsevol camp.

De confirmar-se per altres fonts que, efectivament, el problema de l’iPhone 4 és degut a una fallada del maquinari i no del programari, la percepció que els consumidors tenen de la companyia de Cupertino quedarà tocada per dos motius: el primer, per la fallada en ella mateixa, però el segon i més important serà per l’actitud que l’empresa ha demostrat cap als seus fans, ja que entre els primers compradors de l’iPhone 4 (encara que es compten per milions) s’hi troba una gran quantitat d’admiradors de l’obra de Steve Jobs i Apple, incondicionals de la marca de Cupertino capaços d’absorbir tot el que produeixen les seves factories. El tracte rebut per part d’Apple els pot defraudar en gran mesura.

Malgrat que -i seguint amb el supòsit en què es confirmin les pitjors circumstàncies per a Apple- el més probable és que la companyia acabi remuntant la seva imatge pública, no li serà tan fàcil; un escàndol d’aquestes dimensions deixarà probablement de ser exclusiu dels mitjans especialitzats en tecnologia per passar a omplir pàgines dels mitjans de comunicació generalistes.

De moment, Apple fa el que és habitual en ella: davant les crítiques, calla. Silenci total com es va produir en els primers dies després d’haver sorgit els primers rumors a Internet. Amb aquesta actitud, Apple permet que s’especuli lliurement entre usuaris i blocaires. Independentment que els problemes siguin provocats per una o altra cosa, és aquesta actitud la que farà més mal a la companyia de Cupertino.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)