Era d’esperar

Compartir

Ja ho vam dir nosaltres (bo, de fet, ens vam fer ressò dels estudis realitzats per altres) i no ens podem mostrar sorpresos: No és gens estrany que el Nou iPad s’hagi convertit en un altre ‘hit‘ de la companyia de la poma mossegada.

Això del Nou iPad era de llibre i, ens decepcionés o no l’aparell, tots sabíem que anava a convertir-se en un nou èxit instantani de vendes. Només quedava el morbo de saber si superaria els seus predecessors o bé si es quedaria una mica per sota d’aquests.

Apple va seguir el guió previst en la presentació del nou gàdget, defraudant amb això a molts que esperaven alguna cosa més, un producte revolucionari. Alguns, com el nostre company Carles, es van sentir directament ‘estafats’, però crec que la predicibilitat va ser positiva per a Apple.

No pocs consumidors havien de tenir la seva compra en ment d’acord amb el que es deia que seria presentat el dimecres passat, i que Tim Cook no se sortís del guió previst els va haver d’ajudar a no tirar-se enrere. Els que ens queixem de la falta d’innovació, tenim dos problemes: 1) som massa geeks per a entendre les raons del mercat (que són les que dominen per damunt de la tecnologia per sei 2) sempre volem una mica més, fins i tot quan no hi ha res de nou per ensenyar o no convé fer-ho. Tot el que es quedi en tecnologia ja existent, és vell i poc interessant per a nosaltres.

El que passa és que som aquests geeks els que escrivim els blogs sobre tecnologia en els que ens queixem de la falta d’innovació en la darrera keynote d’Apple, però aquestes declaracions no estan en sintonia amb el que pensen la majoria dels consumidors, i això s’acaba notant en el divorci entre declaracions de polemistes (com un mateix servidor de vostès) i xifres de vendes.

A més, hi ha un altre factor: Apple sembla tocada de gràcia i, tot el que llança supera els nombres dels productes predecessors de la mateixa línia, almenys en matèria de dispositius mòbils. La companyia de Cupertino porta anys treballant-se una imatge de qualitat, d’estar a l’avantguarda de tot el que sigui tecnologia, i ara es troba en plena recollida dels fruits que ha donat tal política. Apple ven tant per la qualitat dels seus gàdgets com per la mateixa marca. A molta gent li agrada tenir una poma mossegada brillant a la part del darrere dels seus dispositius electrònics.

Els detractors de la creació dels dos Steve (Jobs i Wozniak) exhibeixen, precisament, aquesta estimació per la simbologia de la poma que tenen molts usuaris en forma vexatòria, donant a entendre que només es fixen en aquest detall a l’hora de triar gàdget, sense parar-se a considerar molts cops que les grans marques que venen en molts casos per aquesta inèrcia, ho fan després d’un llarg recorregut demostrant que els seus productes ofereixen bona qualitat i rendiment. D’aquí la fama de la marca.

En resum: si, Apple ha venut molts dels Nous iPad per inèrcia, però si, també és cert que s’ho ha treballat i molt en els darrers anys. Altres empreses no han sabut cultivar aquesta imatge de marca o atrevir-se a llançar certs productes convertint-se en pioners.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Era d’esperar
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: