Estudi revela acceptació de pàgines corporatives a Facebook

Compartir

Els internautes prefereixen consultar informació sobre productes i serveis a la pàgina oficial de l’empresa, i no en el seu perfil de Facebook.

Si vostè té una empresa o n’és el seu responsable de l’àrea de màrqueting i està pensant en atorgar més pes a la seva pàgina a Facebook que a la pàgina web corporativa oficial per allò de la moda del que és social, pensi-s’ho un parell de cops; un recent estudi indica que els consumidors encara opten pel lloc web oficial de la companyia per a buscar informació sobre productes i serveis, comparar i decidir.

Avui en dia la majoria de les empreses té presència a les xarxes socials, ja siguin les d’usuari final/consumidor o les professionals. Tenir un compte a Twitter i un perfil a Facebook s’ha convertit en una cosa imprescindible. I, donat l’èxit d’aquestes xarxes socials, per a segons quines empreses s’ha començat a donar més importància a aquests perfils que a les seves pàgines oficials.

Ara, un estudi dut a terme per Get Satisfaction i Incyte Group, indica que si un de cada cinc internautes aprofita Facebook per buscar informació sobre marques i empreses, nou de cada deu va directament a la pàgina de l’empresa. Cal tenir en compte sobre les estadístiques que algunes persones duen a terme ambdues pràctiques, ja que no són mútuament excloents.

Poc menys del 20% dels internautes visita el perfil de Facebook de la companyia fabricant del producte que vol adquirir o que proporciona el servei que vol contractar. En contraposició a aquesta xifra, poc més del 80% acudeixen al lloc web oficial.

Són útils les xarxes socials per als negocis? Sens dubte; una de les conclusions de l’estudi és que, com a consumidors, preferim arribar a una empresa mitjançant la recomanació d’algú conegut que a través de la publicitat tradicional. Com entrem en les xarxes socials a -i valgui la redundància- socialitzar, això inclou demanar recomanacions als nostres contactes i veure quines empreses segueixen.

Aquest comportament porta als internautes usuaris de xarxes socials a conèixer marques i productes en Facebook, per exemple, però a informar-se de les seves característiques a la web del fabricant i a decidir basant-se en aquestes característiques i a recomanacions d’amics.

La conclusió és clara: sense oblidar cap dels dos elements, hem de cuidar la nostra pàgina corporativa per tal de proporcionar tota la informació sobre la nostra empresa, la seva activitat, i els productes i serveis que oferim, mentre que el nostre perfil a les xarxes socials ha de ser una forma d’interactuar amb els nostres clients i potencials clients, i una porta per accedir a tota aquesta informació.

Quin és l’enfocament correcte d’una pàgina corporativa a les xarxes socials? Probablement encara és aviat per poder crear un decàleg complet, en tota regla i a seguir estrictament, però el que si que és segur és que els internautes demanen interactivitat i que les empreses responguin en els seus perfils, directament i de tu a tu.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: