Estudi revela que la publicitat mòbil és més efectiva

Compartir

Els internautes que es connecten des de dispositius mòbils són més susceptibles de fer clic en anuncis. Creixen aquells que ho fan des dels seus tablets.

La publicitat en els dispositius mòbils és més efectiva, segons estudis.

La publicitat en els dispositius mòbils és més efectiva, segons estudis.

Nou cas d’un estudi dut a terme als Estats Units però que, per proximitat cultural i tradicional mimetisme de tendències, pot ser extrapolat a Europa, Amèrica del Centre i Sud, i fins i tot a més regions: segons afirma Marin Software els usuaris de dispositius mòbils són més sensibles a la publicitat, i fan clic als anuncis de les seves apps i pàgines web amb més facilitat.

Concretament, els números generals són que només un 2,4% dels internautes que naveguen des d’un ordinador d’escriptori fan clic en anuncis publicitaris, mentre que aquesta xifra puja a un 3,1% en els tablets i 4,1% en smartphones.

En els tablets és l’àrea en què s’experimenta un major creixement dels anuncis “clicats” en dispositius mòbils. Del total d’aquests últims, al principi del 2011 poc més del 31% dels clics en publicitat eren generats des de tablets, mentre que la previsió per acabar aquest 2012 és del 45%, el que suposarà pràcticament l’equitat entre tablets i smartphones.

Quina importància tenen aquestes dades? Per als encarregats del posicionament i la publicitat de les empreses molta, ja que dibuixen un panorama en el qual els usuaris mòbils són més susceptibles de ser interessants per als anunciants, i aquests disposen de solucions específiques per contractar publicitat de la mà d’Apple o Google , les grans dominadores del terreny publicitari en els mòbils.

Facebook també està per la tasca de monetitzar els seus usuaris mòbils, que suposen cada dia un percentatge més alt de les visites i connexions que reben, i la tendència general ha de ser, precisament, la de primar aquests usuaris mòbils sobre els “tradicionals” de sobretaula no només a Facebook.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Estudi revela que la publicitat mòbil és més efectiva
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: