Executiu d’operadora mexicana admet que el problema de l’iPhone 4 és el maquinari (l’antena)

Compartir

iPhoneTelcel va llançar fa poc el smartphone d’Apple al país centre-americà, i un dels seus alts executius ha declarat que en tres mesos es podran canviar els aparells “afectats” per d’altres lliures de la fallada. Trigarà Apple a fer-lo rectificar?

Redacció – Aquest passat dia 27, l’operadora mexicana Telcel va llançar l’iPhone 4. Fins aquí tot normal o gairebé normal, atès que la nova generació del smartphone d’Apple arriba embolcallada en la polèmica pels problemes de recepció que foren batejats pel mateix Steve Jobs com a Antennagate. Tot i que Apple no ha admès mai que els problemes que pateix el seu terminal siguin deguts a una fallada en el maquinari (ha parlat sempre d’un problema en el programari), diverses fonts confirmen que es tracta d’un problema real en l’antena de l’aparell quan aquest és agafat de determinada manera.

Una nova veu sembla afegir-se (voluntària o involuntàriament) a aquests arguments, i es tracta ni més ni menys que d’un directiu de la mateixa operadora mexicana de telefonia Telcel, que davant de l’imminent arribada de l’iPhone 4 en el país declarava fa uns dies al rotatiu en línia CanalMX: “El problema és l’antena que ve a la carcassa de l’aparell”. Aquestes comprometedores paraules foren pronunciades per Marco Quatorze, director de Serveis de Valor Afegit de Telcel, qui explicava a CanalMX les diferents tarifes de dades i opcions que l’operadora posaria a disposició dels usuaris.

Preguntat sobre els problemes de cobertura del terminal, Quatorze va aclarir que, almenys durant els primers tres mesos, els aparells seran els mateixos que es comercialitzen a la resta del món, però que a partir d’aquest període ja arribaran nous telèfons amb el problema de l’antena resolt. Se li va escapar al directiu informació confidencial que Apple ha fet arribar a les operadores? Si fos veritat, això confirmaria no només la fallada per maquinari, si no que Apple és conscient d’això malgrat que públicament ho negui.

Aquelles persones que adquireixin un iPhone 4 podran apuntar-se encara al programa de regal de fundes, una solució que, segons alguns mitjans de comunicació, redueix el problema de recepció. Steve Jobs no va admetre mai aquesta solució, però en l’aparició pública que va realitzar per tal de parlar del problema es va comprometre a regalar aquestes fundes, mostrant un cert menyspreu pels que opinaven que amb això es solucionava el problema. I ho va fer com una mena de repte per a què es comprovés que amb això no es guanyava res.

Ha passat el temps i Apple no ha tornat a parlar de manera oficial del tema, i malgrat que aquest segueix present en certa mesura als mitjans especialitzats, ha caigut de la majoria de les portades.

També cal esperar la reacció d’Apple sobre aquestes declaracions, tot i que és previsible que simplement caiguin en l’oblit. Queden descartades unes disculpes públiques “per no remoure més el tema”.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina