Fabian Hemmert proposa al #BDigitalApps smartphones que adaptin la seva forma

Compartir

L’investigador, que s’ha distingit per la seva tasca sobre el futur de la interacció entre usuaris i màquines, ha mostrat en l’esdeveniment barceloní una sèrie de dissenys conceptuals en què la forma del dispositiu canvia segons el tipus d’interacció que l’usuari faci amb ells, responent fins i tot a estímuls procedents de sentiments.

Idea conceptual d'un terminal amb mecanismes que li farien canviar el centre de gravetat. Imatge disponible a la web de Fabian Hemmert sota llicència Creative Commons

Idea conceptual d’un terminal amb mecanismes que li farien canviar el centre de gravetat. Imatge disponible a la web de Fabian Hemmert sota llicència Creative Commons

El que Hemmert (@fabianhemmert) va proposar ahir en la seva keynote del BDigital Apps és, bàsicament, que la tecnologia s’acosti més a l’usuari interactuant amb ell d’una manera natural, fins i tot podríem arribar a definir-la com a ‘sentimental’, ja que va mostrar un concepte de dispositiu mòbil que pot ‘reaccionar’ a les interaccions del seu propietari com ho faria una mascota, en aquest cas un gos: si a un d’aquests animals li gratem l’esquena, el més probable és que l’arquegi per a facilitar-nos la tasca, i ens mostri la seva aprovació d’alguna manera.

Sense arribar a llepar-nos la mà, un futur smartphone podria variar la seva forma o posició mitjançant mecanismes mecànics disposats de manera interna, per simular una reacció semblant davant del fet que el seu propietari rasqui o acariciï la seva pantalla o la superfície posterior.

Davant la disjuntiva de com tractar l’acostament entre usuari i dispositiu, i per a tots aquells lectors que això els faci olor a quelcom molt “freak”, direm que la resposta d’Hemmert a aquest dilema fou la d’apropar els dispositius a una interacció més natural amb la persona, l’usuari, més semblant a la que tindria una mascota, com acabo de comentar.

Els mateixos mecanismes interns que permetrien accionar determinades parts del terminal mòbil per canviar la seva forma, també podrien modificar aspectes per recrear en l’usuari una experiència més vívida de l’ús de les aplicacions, donar una dimensió tangible als continguts digitals.

Posem uns exemples: en primer lloc, un pes que basculi dins del dispositiu, de manera que quan emprem un programa de mapes amb una ruta, aquest pes es vagi situant cap al costat al qual hàgim de girar, de manera que en sostenir el telèfon a les nostres mans, sentiríem més pes inclinant el telèfon cap a on hem d’anar. Aquest efecte també el podria provocar la bateria movent-se per l’interior del terminal.

De la mateixa manera, i si simulem l’escriptura manual sobre la pantalla tàctil, en imitar diferents superfícies com pedra o paper, podríem canviar la dificultat amb la qual es dibuixen els traços de la nostra escriptura.

En definitiva, sembla que es tracti que els dispositius desenvolupin una mena de ‘llenguatge corporal’ per comunicar-se amb les persones d’una manera més natural, comprensible, i que siguin capaços de transmetre i percebre interaccions basades en els sentiments.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Fabian Hemmert proposa al #BDigitalApps smartphones que adaptin la seva forma
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: