Facebook abraça la idea dels ‘trending topics’

Compartir

L’experiència serà personalitzada, i de moment s’està començant a desplegar en un nombre limitat de països en espera d’entrar també en el client mòbil.

Així quedaran els Trendings de Facebook

Així quedaran els Trendings de Facebook

La xarxa social de Mark Zuckerberg ha anunciat la introducció en les seves pàgines d’una nova funcionalitat que permetrà als seus usuaris conèixer temes dels quals se n’està parlant, en una idea molt semblant al que a Twitter ja fa molt temps que s’ofereix sota la denominació de “Trending topics”.

De fet, la nova funcionalitat de Facebook es diu simplement “Trending”, i es diferencia de la de Twitter en què aquesta última constitueix una llista de hashtags i paraules que s’estan emprant per regió o globalment (el que es coneix per Trending topics mundials), mentre que els Trendings de Facebook constitueixen una experiència personalitzada en la qual la xarxa social ens llistarà aquells temes populars que també puguin ser del nostre interès, de manera que la nostra llista de trendings serà diferent a la de cadascun dels altres usuaris i basada en els nostres gustos.

Visualment, els trendings de Facebook ens apareixeran a la part superior dreta de la pàgina, acompanyats per una breu explicació de perquè són temes populars en aquell moment.

Inicialment, Facebook està desplegant la nova funcionalitat en un conjunt de països seleccionats, sense especificar quins -tot i que és fàcil deduir que es tracta dels Estats Units i probablement els altres països anglosaxons: Canadà, Regne Unit i Austràlia-, i aviat començarà a provar també al mòbil.

Amb aquesta funcionalitat, els nois de Mark Zuckerberg esperen probablement captar una part de l’atenció del públic que busca la immediatesa de Twitter.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: