Facebook actua amb cautela i no es llança a la jugular de Google amb un ‘Gmail killer’

Compartir

FacebookFinalment, l’esperat -i desitjat- servei de correu electrònic de la coneguda xarxa social s’ha quedat a mig camí com només una ampliació del seu servei de missatgeria intern. Potser Facebook encara no està preparada per a l’enfrontament amb Google, malgrat que la possibilitat de gestionar e-mails pot ser una aposta a llarg termini.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – L’Harmagedon que alguns preveien entre les grans d’Internet en entrar Facebook ‘a sac’ contra Google en atacar directament el seu servei Gmail, és més que probable que no es produeixi. Més que res perquè tal atac a la jugular de la companyia de Mountain View no s’ha produït: l’esperat servei de correu electrònic de Facebook s’ha quedat en una remodelació del seu servei de missatgeria que, això sí, utilitzarà el correu electrònic (i una adreça @facebook.com) com un mitjà més de comunicació.

La filosofia de Facebook és que dos usuaris es puguin comunicar i mantenir una conversa en temps real independentment del mitjà que prefereixin emprar, ja siguin aquest missatges instantanis, xat, correu electrònic o el sistema de missatgeria interna del mateix Facebook.

No sembla tampoc que vagi a ser el típic servei de correu electrònic; des de Facebook s’indica que ha estat pensat per a escriure i enviar ràpidament amb un sol clic de ratolí, sense haver de preocupar-se de l’adreça d’enviament, subject (tema), CC o BCC, i és més que probable que tampoc admeti adjunts. Un e-mail, doncs, molt descafeïnat.

El desplegament d’aquest nou servei es realitzarà gradualment a tots els usuaris que vulguin obtenir la seva adreça @facebook.com, i es podrà triar si es volen rebre en aquesta els correus enviats per qualsevol internauta des de qualsevol adreça fins i tot externa al servei (Gmail, Hotmail, i els altres serveis i servidors particulars) o bé estarà limitat a la recepció de missatges d’altres usuaris de Facebook.

L’anunci ha acabat defraudant a gran quantitat d’internautes, que esperaven alguna cosa més de la companyia de la xarxa social.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina