Facebook actualitza els seus termes d’ús

Compartir

La companyia de Mark Zuckerberg ha exposat públicament els canvis que vol fer en els termes d’ús de la popular xarxa social. Com és habitual en aquests casos, ja ha sorgit un moviment d’usuaris descontents.

Facebook

Són dos els documents que es proposa modificar en la popular xarxa social: la Política d’Ús de Dades i la Declaració de Drets i Responsabilitats. El primer explica com es recopilen i empren les dades que els usuaris entreguen a Facebook, mentre que el segon conté els termes que regeixen l’ús dels serveis proporcionats per la xarxa social.

Entre els canvis proposats, ens trobem amb la possibilitat que les dades introduïdes pels usuaris a la xarxa social puguin ser compartides amb empreses que pertanyin al grup però els serveis de les quals no formen part de la xarxa social Facebook, com per exemple Instagram, adquirida a principis d’aquest any.

Com no podia ser d’una altra manera, des de Facebook es defensen aquests canvis com una millora en el servei, tot i que això no és vist així per molts usuaris, que ja s’han organitzat en una protesta l’objectiu de la qual és aconseguir per al vinent dimecres dia 28 un total de 7.000 comentaris en contra de les modificacions.

És habitual que, a cada canvi de funcionalitat o en les polítiques de privacitat que s’apliquen des de Facebook, sorgeixi un moviment contestatari des de l’interior de la mateixa xarxa social, vertebrat pels mateixos usuaris. Va passar amb el darrer canvi introduït en les polítiques de privacitat i, fins i tot, anys enrere amb la introducció del mur i el feed de notícies.

Generalment, les protestes han aconseguit la modificació i supressió parcial de les novetats introduïdes des de Facebook, però mai la seva eliminació total i la tornada al statu quo anterior.

Els nois de Mark Zuckerberg també han canviat la manera en què els usuaris de la xarxa social poden participar en el procés de modificació de les clàusules d’ús de Facebook. En comptes de sotmetre-les a votació, a partir d’ara hi haurà un període tancat de set dies per comentar les modificacions que es proposen des de l’empresa.

Des de Facebook afirmen que, d’aquesta manera, busquen primar la qualitat dels comentaris sobre la quantitat dels vots. A més, també s’inclou un nou mecanisme de contacte directe amb la màxima responsable de privacitat en l’empresa, Erin Egan, qui respondrà a través de webcasts a les qüestions sobre privacitat plantejades pels usuaris. Tampoc han faltat les crítiques a aquest nou sistema, titllat de poc democràtic.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: