Facebook amenaça de llançar-se a la jugular de Google

Compartir

APIs estandarditzades per al desenvolupament d’aplicacions en entorn web, un sistema de pagaments amb el mòbil independent de plataforma, i tot això amb ampli suport dins de la indústria.

L'escenari de la keynote de Facebook

L'escenari de la keynote de Facebook

En aquest Mobile World Congress hem assistit a una nova escalada en el conflicte larvat entre Google i Facebook, escenificada en la keynote que ha ofert Brett Taylor, CTO de la xarxa social. Aquest, com és lògic, s’ha referit al gran èxit de Facebook en l’entorn mòbil, a la gran quantitat d’accessos que estan tenint des de smartphones. Fins aquí, previsible.

Però el que ha vingut a continuació ha estat de ben segur molt sorprenent per als presents: Taylor ha dit que l’HTML 5 no és prou estàndard per satisfer les necessitats dels usuaris, i que en enfrontar-se a maquinari diferent (per exemple smartphones amb càmera per a videoconferència, ordinadors de sobretaula, televisors i, dins dels telèfons, també els que no tenen càmera, disposen o no de GPS,…), no ofereixen les mateixes funcionalitats. Un argument, al meu parer, agafat pels pèls, però que li ha servit com a excusa per a presentar un front format per operadores, fabricants i prestadors de serveis que, juntament amb Facebook, treballen en un nou estàndard que elimini aquestes deficiències que els nois de Mark Zuckerberg asseguren té l’estàndard del W3C.

No treballen d’esquena a aquesta entitat, més aviat al contrari, ja que volen que la seva creació s’acabi estandarditzant. Entre els implicats, l’espanyola Telefónica, Vodafone, Samsung, Microsoft, Zynga, nVIDIA o Nokia.

Google ha fet els seus temptejos al respecte de les estandarditzacions d’HTML 5 amb els còdecs de vídeo, i de ben segur que la publicació i aprovació d’un estàndard sobre el qual no té ni veu ni vot li perjudicarà, encara que només sigui en el seu orgull.

Però la xarxa social no s’ha quedat només en això; tot seguit, Taylor ha deixat a entreveure que Facebook té la tecnologia i les idees per a un sistema de pagaments, però en el nostre parer no ha concretat res encara que continua treballant en això. L’objectiu en aquest cas seria el Wallet de Google, i no s’estranyin que Microsoft estigui fent feina a la penombra.

Ens hem quedat amb les ganes que Taylor ens avancés la concreció de com pensa monetitzar Facebook als seus milions d’usuaris mòbils, un tema candent des de la sortida a borsa de la companyia, ja que aquests usuaris constitueixen una possible gran font d’ingressos sense explotar per a una empresa que necessita justificar la seva alta valoració.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: