Facebook ataca Google en la publicitat mòbil

Compartir

La companyia de Mark Zuckerberg ha anunciat que torna a posar en marxa la xarxa de publicitat per a altres llocs mòbils que ja havia testada a finals de l’any passat, i que des de llavors tenia en ‘stand-by’.

La publicitat en línia és el negoci de Facebook, i la mobilitat marca el futur del món publicitari a Internet. Per tant, i per la propietat transitiva, és lògic que Facebook s’interessi per entrar en aquest sector i oferint publicitat no només en el seu client mòbil, sinó també a qualsevol lloc web que es visualitzi en un dispositiu com un smartphone o un tablet.

La seva estratègia seria la de seguir a Google, que ja disposa des de fa temps d’un programa AdSense/AdWords per a llocs mòbils, sortint del seu entorn lògic que no és altre que la seva pròpia xarxa social, per ‘batallar’ amb el gegant de les cerques per qualsevol client possible.

De fet, Facebook ja havia provat el seu servei amb anterioritat, una prova pilot que havia durat amb prou feines tres mesos i després havia estat aturada en sec, segons indica TechCrunch,publicació en línia que també informa sobre la posada en marxa, novament, d’aquest programa de publicitat.

Seria possible en el futur veure un programa de publicitat de Facebook fora de la xarxa social però en llocs web que no siguin mòbils? No és descartable, però amb l’augment de l’ús de tablets i smartphones, sembla que la companyia de Mark Zuckerberg prefereix apuntalar la seva presència en aquest terreny abans de passar a altres camps de joc.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: