Facebook busca estendre el seu domini sobre el contingut generat per l’usuari

Compartir

FacebookLa companyia de Mark Zuckerberg, amb la cooperació d’AOL a través de TechCrunch (publicació online especialitzada en noves tecnologies propietat de la multinacional nord-americana) està provant un nou sistema que permet comentar en blogs validant-se a la xarxa social. D’aquesta manera, Facebook estendria els seus tentacles cap a controlar i indexar bona part del contingut generat pels usuaris en l’actualitat, el que li podria suposar un avantatge competitiu enfront de Google en el futur.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – El nou sistema de comentaris per a blogs de Facebook està essent provat en exclusiva per TechCrunch, que explica els avantatges que té al seu parer. El principal és que, un cop havent entrat en el seu perfil de Facebook, a l’internauta no li serà necessària cap altra validació en el blog o pàgina web en el qual hi vulgui fer el comentari, a l’inrevés del que passa ara.

Un altre avantatge és que, en anar aquests comentaris lligats al nostre compte a la xarxa social, l’anonimat en el que fins ara s’han emparat molts internautes per a insultar altres comentaristes i muntar veritables batalles campals en els comentaris d’un article (els anomenats “trolls” per l’ésser mitològic), s’hauran acabat.

Amb un simple clic, l’internauta pot compartir el seu comentari en el mur del seu perfil a Facebook (podrà fer-ho o no marcant una sola opció), i tots els comentaris que a partir d’aquest siguin generats per les seves amistats també sortiran publicats a la pàgina web.

L’administració dels comentaris (com, per exemple, esborrar aquells que siguin irrespectuosos) també es realitza des de dins de Facebook, i la inclusió d’aquesta funcionalitat en els nostres websites serà d’allò més fàcil: segons afirmen des de la xarxa social de Mark Zuckerberg a través de TechCrunch, tan sols una línia de codi a afegir a les nostres pàgines.

La mateixa publicació també indica que Facebook està treballant juntament amb altres companyies d’Internet com Yahoo! per tal que aquells usuaris que no es vulguin donar d’alta a la xarxa social puguin emprar altres identificadors. L’articulista de TechCrunch fa notar que ni Twitter ni Google semblen comptar entre aquests mitjans, una cosa que no sembla gens il·lògica…

Preparant un futur cercador?

D’un temps ençà, molts diem (i m’hi incloc perquè sóc de la mateixa opinió) que el futur de Facebook ha de venir i vindrà marcat pel llançament d’un cercador. És, ara mateix, l’única empresa d’Internet capaç de fer-li ombra a Google, i la seva expansió no pot procedir només del terreny de les xarxes socials (com molt bé demostra aquesta incursió en els comentaris).

El contingut generat pels usuaris (entre el qual s’hi compten els comentaris en llocs web) són, cada cop més, objecte de desig per part dels cercadors. El seu control majoritari per part de Facebook podria ser la primera pedra d’un cercador el centre d’interès del qual fos, precisament, aquest user generated content.

Microsoft, també rival de Google, manté molt bones relacions amb Facebook. Veurem en el futur una aliança d’ambdues basada en Bing i aquest contingut?

De moment, i almenys que sapiguem, TechCrunch és l’únic mitjà que disposa en exclusiva d’aquest sistema de comentaris en fase de proves.

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina