Facebook busca més seguretat per als seus usuaris

Compartir

La xarxa social presenta alguns dels principals productors de solucions de seguretat com els seus partners en l’ampliació del seu AV Marketplace.

Un dels maldecaps de Facebook és, juntament amb la privacitat de les dades dels seus usuaris i tot allò relacionat amb la seva cotització a la borsa, la seguretat; la xarxa social de Mark Zuckerberg és protagonista involuntària d’estratègies d’enginyeria social que donen pas a scams i malware que s’aprofiten de la seva imatge per atraure als internautes.

Per combatre aquestes pràctiques, fa mig any Facebook va posar en línia un repositori de solucions d’antivirus i seguretat batejat com a AV Marketplace, en el qual havien de tenir cabuda des de les solucions exclusivament dirigides a Facebook, fins a programari més centrat en la seguretat en general de les màquines dels internautes.

Companyies com McAfee, Norton, TrendMicro o Microsoft van signar amb la popular xarxa social posant a la seva disposició, i a la dels usuaris de Facebook, les seves solucions de seguretat. Ara, aquest acord s’ha estès a diversos nous jugadors.

Entre aquests nous jugadors hi trobem noms tan destacats com Kaspersky, Avast, Panda o Avira. A més, l’usuari final té també a la seva disposició l’adreça de correu electrònic phish@fb.com, en la qual pot denunciar directament casos de phishing*.

Però el perill no només ve a la xarxa des de fora: basant-se en les relacions de confiança existents entre “amics de Facebook”, molts creadors de malware aconsegueixen infectar els usuaris a través de les URLs (adreces d’Internet) que compartim a Facebook.

Els usuaris tendeixen a fer clic en tot allò que els seus amics posen en el mur“, coincideixen tots els fabricants de solucions de seguretat.

La relació entre les companyies productores de solucions de seguretat i Facebook no s’acaba en una pàgina conjunta on exposar els productes de les primeres, si no que també es basa en l’intercanvi d’informació des dels laboratoris i centres de seguiment en temps real de les companyies antivirus, fins als quarters generals de Facebook, per tal de tenir en compte l’activitat en tot moment dels diversos malwares.

D’altra banda, l’èxit de l’AV Marketplace és relatiu: segons la xifra donada a conèixer per Facebook, fins ara i durant aquests sis mesos, 30 milions d’usuaris han passat per aquest microlloc dedicat a la seguretat, el que no és una mala quantitat tret de si es té en compte que el total d’usuaris de Facebook ja és de 1.000 milions, el que fa empetitir els 30 anteriors a només un 3% de tota la xarxa social.

Suplantació d’identitat. En aquest cas, els internautes poden reenviar a aquesta adreça aquells missatges que els arribin presumptament des de Facebook perquè l’origen real dels quals ha estat emmascarat i el propòsit dels quals és robar dades de l’usuari.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Facebook busca més seguretat per als seus usuaris
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: