Facebook encara el seu futur a Internet amb ànim d’expandir-se més enllà del que és una xarxa social

Compartir

FacebookMoneda pròpia i eines per a què els programadors i dissenyadors web integrin els serveis que l’empresa ofereix a través de la seva xarxa social, constitueixen les més importants iniciatives de l’equip de Facebook de cara al futur immediat.

Redacció – Mark Zuckerberg en persona va presentar recentment, i en el marc de la trobada per a desenvolupadors que va organitzar a San Francisco la companyia que presideix, les noves iniciatives que desplegarà Facebook al llarg de les properes setmanes i mesos per a ser encara més omnipresent a Internet del que és ara.

El concepte que sembla perseguir Facebook és que, un cop l’usuari s’hagi validat en el seu servei, en accedir a llocs web associats d’alguna manera amb la xarxa social, hi hagi un feedback mutu entre ambdues parts (Facebook i l’altre servei) mitjançant el qual ambdós puguin "aprendre" sobre els gustos de l’internauta i ser més "intel·ligents" en oferir-li productes i serveis.

Un dels exemples que va posar Zuckerberg fou el servei musical Pandora: en el futur, quan l’usuari entri a Facebook i després a Pandora, aquest darrer servei podrà "veure" quins grups i temes ha buscat a la web, i oferir-li una selecció de cançons en conseqüència.

També Microsoft (inversora a Facebook) entra en el paquet, i podria fer-ho amb una versió d’Office online integrada amb la xarxa social. D’aquesta manera, la companyia de Redmond buscaria aprofitar el gran trampolí que li suposen els centenars de milions d’usuaris de Facebook per a competir de tu a tu amb Google Docs.

Les preferències pel que fa a gustos de les nostres amistats en Facebook també podran ser tingudes en compte i/o vistes per nosaltres mateixos quan consultem un lloc web afiliat a aquest programa, fet que probablement anirà generant al llarg dels propers dies controvèrsies sobre privacitat.

En definitiva, Facebook busca "socialitzar" més la web, fer que les pàgines "clàssiques" com blogs i llocs de notícies s’interrelacionin entre elles, i erigir-se com el mitjà dins del qual es comunicaran aquestes.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina