Facebook expandeix els seus tentacles a la resta de la web amb posts ‘encastats’

Compartir

A partir d’ara el contingut postejat públicament a Facebook podrà ser integrat en altres pàgines web fora de la xarxa social com els vídeos de YouTube o les fotografies d’Instagram.

Facebook fa un pas més per convertir-se en la referència indispensable d’Internet sent útil als propietaris de llocs web. Aquest cop, i després d’haver llançat un sistema de comentaris gràcies al qual els posseïdors d’un lloc web o blog poden gestionar tots els comentaris fets pels usuaris en els seus articles per mitjà dels serveis de la coneguda xarxa social, el que facilita l’empresa de Mark Zuckerberg és encastar (embed) els posts realitzats a la xarxa social en altres pàgines externes.

Així accedim a l'opció d'encastar un post de Facebook en una altra pàgina web

Així accedim a l’opció d’encastar un post de Facebook en una altra pàgina web

Es podrà encastar qualsevol contingut publicat a Facebook, com ara fotos, vídeos o text, sempre que aquest hagi estat declarat com a ‘públic’, és a dir, que el pugui veure qualsevol internauta a més dels nostres contactes a la xarxa social.

La forma d’’encastar’ aquests continguts serà com fer-ho amb un vídeo de YouTube: per mitjà d’un codi HTML que ens proporcionarà la mateixa Facebook per a cada ‘post’, que copiarem i enganxarem en el codi font de la nostra pàgina.

Codi font d'un post de Facebook a encastar

Codi font d’un post de Facebook a encastar

A través dels posts encastats, els internautes podran realitzar les accions més comunes que ja es duen a terme des de dins de la xarxa social: fer ‘m’agrada’ (like), compartir-los, fer-se seguidor de l’autor, i fins i tot clicar sobre un hashtag, els quals són completament funcionals.

En fer clic sobre un hashtag o anar a escriure un comentari sobre el post, aquestes accions portaran a l’internauta directament a la pàgina de Facebook, per la qual cosa haurà de tenir compte a la xarxa social… o fer-se’n un si vol interactuar amb aquell element.

Aquest és precisament el motiu d’aquesta nova funcionalitat, l’atraure a internautes que encara no siguin usuaris de Facebook cap a la xarxa social creada per Mark Zuckerberg i potenciar la interactivitat i l’’engagement’, que els internautes que ja són usuaris de Facebook segueixin i es relacionin amb empreses i marques.

La manera d’encastar posts de Facebook en pàgines web serà a través de la pestanya desplegable que trobem a la part superior dreta de cada post i que ens dóna l’opció de marcar el contingut com a destacat o eliminar-lo de la cronologia entre altres opcions. Per a modificar els paràmetres de privacitat dels posts per a publicar amb permisos públics, és necessari fer-ho per mitjà de la configuració del nostre compte, a la qual podem accedir per mitjà del menú de la part superior dreta del nostre compte, la icona en forma de roda dentada.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: