Facebook Home genera incertesa en la indústria publicitària

Compartir

Els anuncis de Facebook no s’han vist per enlloc en els vídeos i imatges que fins ara tenim de Facebook Home, mentre que es desconeix la rellevància que tindran les actualitzacions de les pàgines, un caldo de cultiu excel·lent per mantenir en suspens la comunitat de publicistes que treballa sobre la xarxa social.

Juntament amb Twitter i els diferents serveis de Google, ara com ara Facebook és un dels grans pols d’atracció de la publicitat online i, per tant, no ens ha d’estranyar gens que tot allò que es faci des dels quarters generals de la companyia de Mark Zuckerberg provoqui una reacció més o menys important en els professionals d’aquest sector.

La nova Facebook Home no podia ser-ne una excepció i, segons he pogut constatar entre els meus coneguts que es dediquen al negoci de la publicitat i el màrqueting, de moment gran part del sector està observant i esperant esdeveniments. Per als publicistes és una veritable incògnita com els afectarà el nou programari que han desenvolupat els nois de “Zuck”.

Pot ser, com s’ha dit en algunes de les anàlisis primerenques que corren per Internet, que “emmascari” les actualitzacions procedents de les pàgines d’empreses, superposant a aquestes les actualitzacions dels perfils dels nostres amics.

I els anuncis? En els vídeos i captures de pantalla que s’han vist, aquests elements (clau per a les empreses i per a la supervivència econòmica de Facebook) no s’han vist per enlloc. I el mateix passa amb les apps que s’executen sobre la xarxa social, encara que és possible que aquestes tinguin el seu espai en el nou launcher d’aplicacions inclòs en Facebook Home.

De tota manera, els nois de Mark Zuckerberg encara tenen marge per canviar després del llançament inicial d’aquest proper divendres. Podem considerar que els primers usuaris que descarreguin i instal·lin la nova llar de Facebook en Android seran com conillets d’índies, i que amb les seves opinions s’anirà polint aquest programari.

Els publicistes seran els primers interessats en provar-lo, i de ben segur que entre els early adopters hi haurà una bona quantitat d’aquests, delerosos de veure on queden els seus anuncis i a quin nivell es mouen les actualitzacions en els perfils i pàgines dels seus clients.

Tot i el petit impuls que Home havia donat a la cotització en borsa de Facebook, aquesta ha tornat a caure lleugerament. Serà que la borsa és conscient d’aquest nou repte al què s’enfronta la xarxa social?

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: