Facebook: la pel·lícula

Compartir

FacebookEl telefilm explicarà la història de la creació i pujada de la xarxa social, i comptarà entre el seu repartiment amb el cantant Justin Timberlake.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – “The Social Network”, a estrenar en el 2010, no serà una adaptació de Facebook duta a la gran pantalla (com podria adaptar-se i què és el que s’hauria d’adaptar?), sinó la història de la seva gènesi i del creixement espectacular que l’han dut a ser una icona d’aquests temps.

Actualment en preproducció segons s’afirma des de les pàgines d’IMDb (lloc web les sigles del qual signifiquen Internet Movie DataBase), entre el seu repartiment comptarem amb Jesse Eisenberg (El Bosc de M. Night Shyamalan, Zombieland) en el paper de Mark Zuckerberg, creador de la xarxa social en si, Justin Timberlake (cantant, amb poc bagatge encara en el món del cel·luloide) com a Sean Parker, l’emprenedor que va veure el potencial de Facebook i la va constituir com a empresa, i Andrew Garfield (Les germanes Bolena) com a Eduardo Saverin, cofundador i encarregat dels aspectes de negoci de la companyia. La direcció va a càrrec de David Fincher (Zodiac, El curiós cas de Benjamin Button) i entre els seus productors es compta l’oscaritzat actor Kevin Spacey.

La xarxa social Facebook va néixer a cavall entre 2003 i 2004, segons explica la seva biografia oficial, en el dormitori de Mark Zuckerberg, llavors estudiant de la Universitat de Harvard. Ràpidament va guanyar popularitat com a forma de contactar entre els estudiants en actiu i també entre aquells que havien finalitzat la seva carrera universitària. Vist el potencial que tenia, no va trigar a convertir-se en una prometedora aventura empresarial al mateix temps que el seu ús creixia exponencialment i es desfermava un furor que encara dura avui. Fa poc, Facebook sobrepassava els 300 milions d’usuaris repartits per tot el globus.

Facebook passa a engrandir les llistes d’una infinitat de pel·lícules inspirades en videojocs i altres programes informàtics, una tònica que es ve donant des de principis de la dècada dels noranta gràcies a l’escassetat d’idees que segons alguns crítics cinematogràfics té Hollywood actualment. Anteriorment s’havia donat el camí invers, és a dir, a posteriori publicar el videojoc basat en l’argument d’una pel·lícula (una pràctica encara usual avui en dia).

Entre els films basats en videojocs o programes informàtics tenim a Doom, Super Mario Bros, Mortal Kombat o Max Payne. Més en la línia de “The Social Network” tenim a “Pirates de Silicon Valley”, un telefilm en el qual es retraten els primers dies de la microinformàtica i la pugna entre Apple i Microsoft així com les figures de Steve Jobs, Bill Gates i diversos dels directius d’ambdues companyies i personatges importants en l’esdevenir tecnològic d’aquells dies.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)