Facebook pica l’ullet als professionals

Compartir

La xarxa social llança per als Estats Units un servei de cerca de llocs de treball. Es desconeix si aquesta iniciativa traspassarà fronteres.

No és la primera vegada que l’equip de Mark Zuckerberg es fixa en el públic professional, però aquest cop la iniciativa és indirecta i molt puntual, donat el fracàs de l’anterior intent d’entrar en aquest segment creant xarxes professionals sota el mateix model que les xarxes universitàries.

L’aplicació Social Jobs veu la llum després de la darrera temptativa seriosa, ja fa anys d’entrar en el segment professional, quan Facebook encara estava desenvolupant el seu model de negoci i la xarxa social encara creava trams desconnectats per a centres d’estudi diferents. Aquesta temptativa va consistir en la creació de xarxes socials per a empreses diferents, de manera que cadascuna tingués la seva pròpia xarxa per tal de facilitar la comunicació entre treballadors, encara que estiguessin en localitzacions distants.

Social Jobs es construeix en col·laboració amb diverses entitats dedicades al foment de l’ocupació i empreses de contractació, com la coneguda Monster.

De moment, el seu ús es troba restringit als Estats Units, i no queda clara la seva futura expansió fora de les fronteres nord-americanes. Portals com Monster compten amb presència internacional, però es pot suposar que una hipotètica futura expansió dependrà dels resultats que ofereixi el portal de Facebook en el país d’origen i si l’equip directiu de Mark Zuckerberg ho veu viable.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: