Facebook podria estar considerant incorporar els hashtags al seu servei

Compartir

Les populars marques pròpies de Twitter i que han sobrepassat el servei de microblogging per convertir-se en tota una icona dels temps presents, tindrien la mateixa funció a Facebook: agrupar posts per temes, creant amb això una conversa global.

La notícia l’ha donat el rotatiu Wall Street Journal, que cita fonts properes a la companyia de Mark Zuckerberg encara que sense revelar-ne la seva identitat, per afirmar que a Facebook estan provant l’ús de hashtags per agrupar converses sobre una temàtica definida.

El hashtag va néixer i es va popularitzar amb Twitter fins a convertir-se en una autèntica icona de la societat actual, emprat en programes de televisió per a què els seus espectadors puguin participar d’una gran conversa global sobre el programa, o creats pels mateixos tuitaires per tal d’establir converses amb altres usuaris del servei. En molts actes, avui en dia es proposa un hashtag oficial per a què no es fragmenti la conversa entre diversos hashtags diferents. Per exemple, en la darrera edició del Mobile World Congress de Barcelona, el hashtag oficial fou #MWC13 , amb el que s’evitava l’ús de #MWC2013 o #MWC a seques o, pitjor encara, #mobileworldcongress .

Invariablement, el hashtag sempre es composa d’una paraula o grup de paraules unit (sense espais pel mig) precedit del símbol # , tal i com hem vist amb l’exemple del paràgraf anterior.

A Twitter, un hashtag constitueix també un enllaç a través del qual accedir a la conversa global marcada per aquest hashtag, de manera que podem navegar entre afirmacions i respostes de tots els usuaris que empren el mateix hashtag, independentment de que siguin o no contactes directes nostres.

Les fonts del Journal no han pogut indicar en quin punt es troben les investigacions de Facebook en matèria de hashtags, i tampoc han avançat una possible data de desplegament d’aquesta nova opció. Fins ara, la xarxa social s’ha pogut connectar de diverses maneres amb Twitter, amb la qual cosa hem pogut veure hashtags a través dels tweets que apareixen en els perfils dels usuaris que tenen sincronitzades ambdues xarxes socials, però aquests són només una part més del text que no té interactivitat i amb la qual, per tant, no es pot realitzar una cerca. Amb la futura actualització que prepara Facebook, els hashtags funcionaran igual que a Twitter.

Amb aquest moviment, Facebook podria aprofitar que no té una limitació tan draconiana com 140 caràcters per entrada per atraure usuaris de Twitter cap al seu servei.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Facebook podria estar considerant incorporar els hashtags al seu servei
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: