Facebook posarà fi a les històries patrocinades a l’abril

Compartir

Els anunciants encara podran seguir creant altres tipus d’anuncis per aconseguir més “likes” a les seves pàgines passat el 9 d’abril, data a partir de la qual ja no es podrà recórrer a les històries patrocinades.

Facebook ha donat a conèixer, a través d’un ‘post’ al seu fòrum per a desenvolupadors, que a partir del proper 9 d’abril abandonarà i tancarà la modalitat publicitària d'”històries patrocinades” al timeline  dels seus usuaris.

Aquesta modalitat consisteix en què un anunciant pot pagar no per a què en el timeline dels usuaris hi surti un anunci creat per ell, si no les interaccions que els contactes de l’usuari tinguin amb la seva pàgina.

Per exemple, si un amic meu fa un “like” a una determinada pàgina i aquesta ha adquirit un pla d’històries patrocinades, jo podria veure en el meu timeline de manera destacada que aquell amic meu ha fet like en aquesta pàgina.

La lògica emprada per Facebook per crear aquests anuncis és aclaparadora: normalment, tots parem més l’orella als consells i indicacions que ens donen amics, coneguts o familiars, fins i tot aquelles sobre consum. És a dir, abans de comprar un nou telèfon intel·ligent, preguntem entre les nostres amistats quin tenen ells i com els va, així com moltes vegades anem a comprar roba a una botiga que ens han recomanat o a dinar a un restaurant en el qual ja han menjat i ens ho han explicat.

En definitiva, es tracta de trasplantar a la xarxa social en línia el concepte del “boca a orella” de tota la vida, mostrant què és el que els agrada als nostres contactes i com interactuen amb les pàgines d’empreses, productes i iniciatives diverses.

L’opció d’històries patrocinades com a forma de publicitat no ha estat exempta de polèmica al llarg dels darrers mesos, en ser assenyalada com una forma de violar la privacitat dels usuaris de Facebook en utilitzar, sense necessàriament tenir el seu consentiment d’ús explícit o coneixement, la seva imatge, tot i que des de Facebook s’ha insistit en què aquest tipus d’anuncis respecten les condicions de privacitat triades pels usuaris, essent solament visibles a aquells que ja tenen permís per veure les actualitzacions d’estat i posts de l’usuari en el seu timeline.

Optativament, l’usuari també té la potestat de prohibir explícitament que s’utilitzi la seva imatge i continguts en els anuncis de pàgines patrocinades, tot i que aquesta és una opció que està desactivada per defecte i ha de ser activada manualment, el que requereix el seu coneixement i acció explícita.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: