Facebook prioritza el contingut que rebi més ‘likes’ al News Feed

Compartir

Amb la nova mesura busca prioritzar la informació que considera d’interès per a l’usuari, donant també més possibilitats als continguts més seguits pel mòbil, considerant que la immediatesa d’aquests continguts els fa més atractius. Busca fer-li la competència a Twitter com a font d’informació del més actual?

La companyia de Mark Zuckerberg ha donat a conèixer una actualització més de l’algorisme que selecciona els continguts a mostrar al News Feed (el fil de notícies, en el qual s’hi mostren les darreres actualitzacions de continguts dels nostres amics i pàgines que seguim, així com algunes de suggerides com a publicitat), de manera que a partir d’ara rebran més atenció aquells continguts que rebin més ‘likes’ (m’agrada) per part dels nostres contactes a la xarxa social.

Facebook donarà també més importància a aquells articles que rebin clics i, per tant, siguin accedits, des d’un dispositiu mòbil, ja que considera que en seguir d’aquesta manera un contingut, l’usuari busca la immediatesa de la notícia, pel que tal contingut ha de tenir una major importància que altres.

Segons l’explicació donada des de la xarxa social, el canvi ve motivat per buscar una major qualitat de la informació, els articles i continguts que reben més atenció i, conseqüentment, més quantitat de ‘likes’, en comptes de continguts més informals, de menor qualitat informativa, però que acaben passant d’usuari a usuari, com ara fotos de gats o altres continguts semblants.

Facebook busca així fer-se amb un lloc com a font d’informació immediata, disputant part d’aquest pastís a un Twitter que sembla el rei incontestable de l'”aquí i ara”.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: