Facebook redefineix la seva presència al mòbil comprant WhatsApp

Compartir

La companyia adquirida no perd la seva independència ni modificarà la seva forma o termes d’ús. L’anunci ha estat donat de manera diferent per cadascuna de les empreses, tenint cura amb això de no despertar sospites per part dels usuaris del servei de missatgeria instantània per a smartphones.

Nova compra sorpresa i destacada en el que va d’any: aquest cop és Facebook qui es queda amb WhatsApp, el servei de missatgeria instantània que domina el panorama mòbil.

De fet, és tal la dominació de WhatsApp que, a banda de erigir-se en el servei a batre, és considerat de manera unànime com el que ha acabat gairebé del tot amb els missatges SMS.

La notícia ha estat anunciada per les dues companyies, tot i que de manera diferent, és de suposar que per no ‘ferir’ sensibilitats dels usuaris de WhatsApp: mentre que des de Facebook parlen obertament d’adquisició, el terme emprat en el blog de ​​WhatsApp per anunciar la seva venda és partnership que, en anglès, significa associació o aliança.

Es pot entendre aquest eufemisme si es continua llegint l’entrada del blog de WhatsApp, en la qual deixa ben palès que res canviarà en el servei en el futur: ni s’inserirà publicitat en les converses, ni variarà el sistema de pagament, ni obviarà cap dels principis que han guiat a WhatsApp fins ara.

Les polèmiques esdevingudes en el passat amb els termes d’ús i els pagaments de la popular app de missatgeria instantània poden haver fet considerar com a vital la importància de comunicar als usuaris que res canviarà a partir d’ara, per por a que molts dels qui empren WhatsApp ara, comencin a buscar alternatives seriosament. Perquè, de moment, ni Line ni Telegram, ni BlackBerry Messenger han demostrat ser una competència seriosa per a WhatsApp, encara que tampoc s’han acostat mai possibles canvis tan radicals com els que podrien succeir amb aquesta absorció.

Però, si no l’ha adquirit per fer-la seva i integrar als seus actuals productes, per què Facebook ha comprat WhatsApp? És probable que vegem algun tipus d’integració en el futur, però de funcionalitats entre la xarxa social i el programa de missatgeria, potser que des de WhatsApp es puguin enviar missatges a usuaris de Facebook o viceversa, però el servei de missatgeria instantània per a mòbil mantindrà les seves funcionalitats i la seva imatge de marca separada.

El cost de l’operació ha estat per a Facebook de 16.000 milions de dòlars, dels quals només 4.000 són en efectiu, 12.000 en accions i 3.000 més que es podrien donar en bonificacions per assegurar que els directius i treballadors de WhatsApp es queden almenys els propers quatre anys a l’empresa.

L’anunci ve com anell al dit als qui buscaven una excusa per assistir a la keynote de Mark Zuckerberg al Mobile World Congress, que es produirà el proper dilluns dia 24 a partir de les sis de la tarda.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: