Finalment Yahoo i Microsoft arriben a un acord!

Compartir

InternetEl motor de Bing equiparà les cerques de l’històric portal d’Internet, mentre que Yahoo! vendrà en exclusiva la publicitat online d’ambdues empreses. Serà aquest el principi de l’absorció de Yahoo! per part de Microsoft?

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Es buscava des de feia temps i, finalment, s’ha aconseguit. Yahoo! per fi ha arribat a un enteniment amb una de les grans de la informàtica. I el seu partenaire serà, a més, la seva en altre temps primera pretendent: Microsoft.

La guerra desfermada per l’oferta no sol·licitada (com la van qualificar en el seu moment els directius de Yahoo!) que Microsoft va fer pel gegant d’Internet, va deixar a aquest darrer molt tocat. La sortida precipitada de Jerry Yang, històric fundador que la companyia va rescatar de la jubilació per a què la tragués d’una situació complicada, va donar pas a una nova junta directiva més sensible a arribar a acords amb la multinacional de Redmond. Yahoo! buscava des de feia temps un soci que li fes recuperar el seu esplendor perdut a mans de Google com a líder de la Xarxa de xarxes, i no semblava importar-li massa que aquest fos la mateixa Google o Microsoft, almenys a l’actual junta directiva, i sempre que el tracte els fos beneficiós. Amb l’equip de Jerry Yang, la qüestió semblava totalment oposada: romandre independent i buscar la innovació a casa, amb productes per al telèfon mòbil i la convergència de canals de comunicació i relació.

Microsoft havia deixat la porta entreoberta d’ençà que les converses d’absorció amb Yahoo! s’havien acabat, si és que aquestes van arribar a concloure’s alguna vegada. El primer fruit és el present acord que convertirà Microsoft en la proveïdora de serveis de cerca per a Yahoo!, mentre que aquesta darrera gestionarà els contractes per publicitat d’ambdues companyies. En resum, cadascuna s’ocuparà d’un sector concret, entrant en una relació de simbiosi que les farà necessitar-se mútuament.

Aquest és un pas important per a Bing, el nou motor de cerques de Microsoft amb el qual els nois de Steve Ballmer estan intentant lluitar contra l’omnipresent Google. A més, i segons els termes de l’acord, Microsoft podrà integrar les tecnologies desenvolupades per Yahoo! per al seu propi cercador, amb la qual cosa Bing podria millorar encara més el seu rendiment, proposant-se com una alternativa molt atractiva a Google.

A partir d’ara, i fins que entri en vigor aquest acord, s’espera l’aprovació de les autoritats reguladores del mercat, que en principi és cosa fàcil donat el domini de Google en el sector de les cerques. Tot i això, és gairebé segur que aquesta darrera companyia presentarà algun tipus d’argumentació o recurs a la maniobra de Microsoft, que es veu clarament com un míssil teledirigit a la seva línia de flotació.

El principi de la fi de la independència de Yahoo!?

El tracte al què ha arribat aquesta històrica d’Internet amb Microsoft no és qualsevol cosa. Yahoo! va retenir durant molt de temps al principi de l’adveniment d’Internet entre els consumidors, el títol de posseir la tecnologia de cerques més avançada. Era, per a situar-nos en context “el Google de l’època” que tocava qualsevol aspecte de la Xarxa de xarxes i el portal que era la pàgina més visitada d’Internet i la primera cosa que veien molts internautes en començar a navegar.

Però va passar el què ha passat al llarg de la història a molts líders: Yahoo! va perdre l’empenta inicial, es va lligar a un determinat concepte d’empresa d’Internet 1.0 quan la Web 2.0 estava en plena efervescència, i un altre actor va saber captar millor l’ambient del mercat i ocupar la posició del, en altre temps, líder. Aquest altre actor és Google. Yahoo!, a més, no va saber innovar a temps i va haver d’improvisar diverses estratègies que no van funcionar i que a poc a poc la van anar marginant a una quota de mercat gens menyspreable, però molt minúscula comparada amb la què havia tingut anys enrere.

La darrera junta directiva, nascuda d’un “consens” entre els accionistes que busquen treure-li un partit econòmic a la situació, i els partidaris de mantenir la independència i continuar lluitant, és tal vegada més procliu al primer bàndol, pel que no és gens estrany que hagi arribat a un acord com el present, que relega la independència total a un segon pla, en favor d’una dependència mútua. En aquest sentit, cal preguntar-se si aquest no és el primer pas per a una futura absorció total o parcial de Yahoo! per part de Microsoft. En aquest cas, quin seria el proper moviment?

El present acord té una durada de 10 anys, però és obvi que si la companyia de Redmond vol fer algun moviment per adquirir tota o part de Yahoo!, aquest es realitzarà al llarg dels vinents dos anys, i probablement serà constituït per una entrada de Microsoft a l’accionariat de Yahoo!, que es realitzarà de la mà de Carl Icahn (“l’infiltrat” de Microsoft a Yahoo!) i a un ritme lent per tal que els accionistes contraris a la maniobra es vagin fent a la idea.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)